Veliko zanimanje izazvalo je objavljivanje rezultata ispitivanja javnog mnijenja što ih je po narudžbi
Hrvatske televizije početkom listopada provela agencija
Promocija Plus, koja za vodeći nacionalni medij to radi već više mjeseci. Po tim rezultatima proizlazi da u doba kad je kao nikad u posljednjih desetak godina zbog raznih poskupljenja i rasta poreza pao standard građana vladajuća koalicija i njezini čelnici, osim bahatog
Radimira Čačića uživaju veliku potporu javnosti.
Po toj anketi vladajućoj stranci popularnost čak raste, jer je od 1300 ispitanika iz cijele zemlje SDP dobio 26,7 posto glasova, što je čak doduše neznatno bolje nego prethodnog mjeseca kad je iznosila 26,6 posto. Vodeća oporbena stranka HDZ samo je neznatno poboljšala svoj rejting sa 19,2 na 19,5 dok su jedini značajniji porast zabilježili Hrvatski laburisti sa 8,2 na 9,5 posto. Sve ostale stranke uključujući HNS, kao glavnog partnera SDP-a nalaze se ispod 5 posto.
HNS sada ima 3 posto u usporedbi s 4 posto prije mjesec dana. Značajno je međutim da po ovoj anketi udio neodlučnih birača iznosi čak 23,3 posto što je porast prema rujnu za 0,6 posto. Najpopularniji političar je po anketi Promocija Plusa Ivo Josipović sa 35,9 posto prema 36,8 posto u prethodnom mjesecu. Iznenađujuće je da je na drugom mjestu Dragutin Lesar (Hrvatski laburisti) sa 8,8 posto, dok je tek treći premijer Zoran Milanović sa 7,5 posto, a četvrti je Željko Rohatinski sa 6 posto.
Zanimljivo je da je po ovoj anketi Jadranka Kosor sa 2,1 posto ispred aktualnog predsjednika HDZ-a sa 1,9 posto. Među najnepopularnijim političarima uvjerljivo je prvi Radimir Čačić sa 26,9 posto, dok je Ivo Sanader drugi sa 22,8 posto, ali je uočljivo da je po ovoj anketi Ivo Sanader popravio svoje rejting iz rujna kad je dobio 27,8 posto anketiranih. Tomislav Karamarko u ovoj kategoriji je četvrti sa 11,4 posto, a potom Zoran Milanović s 5,7 posto. Svakako su najzanimljiviji rezultati o ocjeni Vlade. Po ovoj anketi Vlada uživa potporu 37,7 posto građana, dok vladinu politiku ne podržava 46.8 posto.
Posljednji podatak razotkriva sumnju u vjerodostojnost ankete Promocija Plusa (direktor neki Agan Begić) koju koristi Hrvatska televizija sudjelujući ne prvi put u obmanjivanju javnosti. Zadržimo se samo na ovom podatku. Kako je moguće da kod 1300 anketiranih u cijeloj zemlji Vlada uživo potporu 37,7 posto građana, dok politiku te iste Vlade ne podržava 46,8 posto građana. Sasvim je logično da sama Vlada i njezina politika nisu dvije odvojene kategorije, jer ako Vladu podržava određeni broj anketiranih, jednostavno je nemoguće da još veći broj anketiranih politiku te iste Vlade ne podržava.
Međutim nije samo u tome sumnja na rezultate ispitivanja javnog mnijenja koje nam plasira Hrvatska televizija. Ni u jednom novinskom izvješću o rezultatima ove ankete, a posebice u izvješću HTV-a, nije naglašeno da je anketa provedena telefonom, drugim riječima nije bila anonimna, što je dodatni razlog da se ona ne prihvati kao vjerodostojna. Štoviše, po standardima anketnih agencija kad se radi telefonska anketa čak oko 70 posto pozvanih građana odbija sudjelovati u njoj.
Drugim riječima to znači da se rezultati ankete temelje samo na odgovorima 30 posto telefonom kontaktiranih građana. Po Zakonu o HRT-u, vodeća medijska kuća je dužna „trajno, istinito, cjelovito, nepristrano i pravodobno informirati javnost“. Budući da se u informaciji koja je emitirana u Dnevniku nije navelo da se radilo o telefonskoj anketi, koja nije anonimna pa je na izvjestan način pristrana, Informativni program je prekršio zakon u onom dijelu koji se tiče istinitosti i nepristranosti.
Zakon također obvezuje da se prije objavljivanja provjere sadržaj i izvor informacije u skladu s profesionalnim standardima, što u ovome primjeru nije bio slučaj, jer se zataškala bitna činjenica da je Promocija Plus anketu provela telefonski, ali se prešlo i preko podatka da Vladu podupire 37,7 posti anketiranih, ali da politiku Vlade ne odobrava čak 46,8 posto anketiranih. Najbolju je ocjenu objave ove ankete dao komentator pod pseudonimom „the best“ u „Večernjem listu“ koji je napisao: „Ili se ova sprdačina o ispitivanju javnog mnijenja radi po narudžbi, ili su građani budale koji ne vrednuju po životnoj stvarnosti, nego po ideološkom predznaku“.
To međutim nije sve, jer su rezultate ankete, ne dovodeći uopće zbog gornjih razloga u pitanje njezinu vjerodostojnost, zdravo za gotovo komentirali i na HTV-u i u nekim novinama
Tako je HTV doveo nekog zelembaća da u ime „Centra za politološka istraživanja“ komentira anketu i još jednog anonimca s Fakulteta političkih znanosti. Ako ništa drugo oni bi morali znati kako se prave ove nepouzdane ankete, pa na to upozoriti javnost, ali naravno onda bi bili nepodobni za središnji Dnevnik kojega vode novinarski šarlatani na čelu sa Zoranom Šprajcom.
Budući da se Informativni program HTV-a koja se po neprofesionalnosti i pristranosti pretvorila u „katedralu hrvatskog zloduha“ ne obazire na konstruktivne kritike, jer se njihovi urednici isključivo ravnaju po ukusu svojih političkih sponzora koji su ih postavili na odgovorna mjesta, za mjesec dana opet ćemo imati rezultate ankete Promocija Plusa kojom će nastaviti obmanjivati javnost, jer se u njihovu vjerodostojnost jednostavno ne može vjerovati.