Unatoč nizu razloga zašto bi trebalo izbjegavati flaširanu vodu iz boce, industrija flaširane vode nikada nije bila jača. Prodaja tzv. premium vode koja se hvali dodacima koji imaju ekstra benefite za zdravlje, u Americi je najbrže rastući sektor industrije flaširane vode, procijenjen na iznos od 18,5 milijardi dolara (122 milijarde kuna). Na 28. međunarodnom sajmu flaširanih voda Berkeley Springs vodom najboljeg okusa prošle je godine ocijenjena voda „Frequency H2O“ australskog brenda koja se prodaje po cijeni od 2,3 dolara (15 kuna), a reklamira se pod sloganom „voda prožeta zvukom ljubavi i obasjana mjesecom te svjetlom duginih boja”. Veliki uspjeh polučila je i voda Svalbarði koja se prodaje po cijeni od 600 kuna za litrenu bocu, a dobiva se iz santi leda odlomljenih s obale Svalbarda, piše Guardian.
Bilo da se crpi 900 metara ispod Havaja ili s izvora na Fidžiju te posipa zlatnim prahom, previsoka cijena premium vode uvijek se pravda istim karakteristikama. Tvrdi se da takve vode sadržavaju specijalne minerale koji im daju specifičan okus, a što je porijeklo vode neobičnije, bolje opisana procedura njezinog vađenja i flaširanja, to je voda skuplja. S druge strane, bum flaširane vode događa se u vrijeme globalne nestašice pitke vode za koju se predviđa da će do 2025. godine zahvatiti dvije trećine svjetskog stanovništva. Tu je i zagađenje okoliša plastičnim bocama u koje se puni voda, a koje je postalo toliko strašno da stručnjaci predviđaju da će do 2050. godine u oceanima biti više plastike nego riba. Također, treba uzeti u obzir da ništa ne čini flaširanu vodu boljom od vode iz slavine. U većem dijelu Amerike voda iz slavine je pitka, a u cijeloj Velikoj Britaniji voda iz slavine podliježe većim kontrolama od flaširane. Na slijepom testu okusa ispitanici nisu mogli razlikovati flaširanu od vode iz slavine. A voda iz slavine je, dakako, i bitno jeftinija od vode iz bočica. I zdravija. No, zašto onda toliki ljudi kupuju flaširanu vodu i plaćaju silan novac za luksuzne brendove vode koji se okusom ne razlikuje od vode iz slavine? Je li u pitanju statusni simbol, moda ili nešto treće?
Više pročitajte ovdje.
Nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Gospari.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Gospari.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Komentari su skriveni prilikom pregleda članka da se sadržaj ne indeksira na Internet tražilicama. Potrebno je izvršiti akciju ( klik na gumb PRIKAŽI KOMENTARE ) kako bi se komentari prikazali.
Komentiraj članak
Potrebna je prijava kako biste komentirali.