Tijekom 73 godine postojanja Dubrovačkih ljetnih igara, renomirani umjetnici poput Eda Murtića, Fedora Vaića, Branka Kovačevića, Iva Grbića, Eda Kovačevića, Toma Gusića, Luke Gusića, Borisa Ljubičića, Orsata Frankovića, kreirali su plakate i naslovnice, a neki i cjelokupni vizualni identitet pojedinih godišta. Nakon dvije pandemijske godine, Igre se ponovno vraćaju konceptualizaciji vizuala kao nositelja komunikacije koji ovaj put biva inspiriran ambijentalnošću i prirodnim elementom, biljem između kamena, koje je važan dio scenografije Grada.
- U izvedbenoj umjetnosti većinom se uživa u potpuno kontroliranim uvjetima - klimatiziranim dvoranama s projektiranom akustikom i rasvjetom. Dubrovačke ljetne igre posebne su upravo po svojoj čarobnoj atmosferičnosti, koju dijelom duguju scenografiji Grada, ali dijelom i nečem zanemarenom i naoko nevidljivom - elementu prirode koji je sastavni dio svake izvedbe. Miris smole, soli, cvrčci, šišmiši, bura, zalaz sunca, puni mjesec ili kapi mora u zraku - sve to doprinosi stvaranju jedinstvenih i neponovljivih iskustava. Kroz portrete samoniklog lokalnog bilja koje se može naći kako izbija iz(među) bijelog kamena, vizualni identitet Igara skreće pažnju upravo na taj nježni, efemerni sloj, pružajući drugi kut gledanja. Gotovo crno-bijele siluete bilja snimljene u kontralihtu postaju simboli, otvarajući promatraču mogućnost upisivanja širokog polja značenja. Kombinirane s vedrim tonovima tipografskih elemenata, one evociraju osjećaj ljeta u zenitu. Taj nevidljivi dio Grada, uvijek u drugom planu u odnosu na impozantnu vizuru zidina, može se čitati i kao metafora za građane, koji isto tako žive između kamena - više kao nešto sporedno, stiješteni poviješću nabijenim bijelim blokovima – ističe Đukić pojašnjavajući koncept svog dizajna zaključivši kako su plakati za 73. Igre oda dubrovačkom ljetu u svoj njegovoj prezasićenosti bojama, teksturama, mirisom i svjetlom.
Zoran Đukić je dizajner vizualnih komunikacija s preko 15 godina iskustva rada, specijaliziran za stvaranje promišljenih i inovativnih vizualnih identiteta, publikacija i izložbi za širok spektar klijenata iz kulturnog sektora. Osnivač je i voditelj studija đkć d.o.o., a najviše voli oblikovati vizualne identitete i kazališne plakate.
Nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Gospari.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Gospari.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Komentari su skriveni prilikom pregleda članka da se sadržaj ne indeksira na Internet tražilicama. Potrebno je izvršiti akciju ( klik na gumb PRIKAŽI KOMENTARE ) kako bi se komentari prikazali.
Komentiraj članak
Potrebna je prijava kako biste komentirali.