Hrvatski mediji nagađaju poredak rješenja koje će dostaviti Safage, a kao dva najbolja rješenja ocjenjuju koridor oko Neuma koji stoji pet milijuna eura po kilometru i sam Pelješki most. Koridor oko Neuma nazivaju ekonomski najprihvatljivijim, a gradnja Pelješkog mosta najboljim socijalnim i političkim rješenjem. No čini se kako niti jedno od razmatranih rješenja ne eliminira prijepore političke naravi u interesima Republike Hrvatske s jedne strane i interesima Bosne i Hercegovine s druge strane.
Argumenti kojima Prijedog iz BiH ruši barijere
Prijedlog bugojanskog Arhitektonskog “Studija A”, koji potpisuju arhitekti Zdenko i Mario Antunović, posjeduje i dodatnu vrijednost – nudi eliminaciju političkih prijepora i rješava probleme koji bi ugrozili interese bilo koje strane. Prijedlog je naišao je na zanimanje i odobravanje stručnjaka, a Dnevnik.ba ga prvi put predstavlja javnosti.
Prijedlog se temelji na već primjenjenom i uspješnom rješenju Oresundskog mosta (kombinirani most-tunel) na Oresundskim vratima koji povezuje Kopenhagen u Danskoj i Malmö u Švedskoj.
Prema zamislima bugojanskih aritekata zadržala bi se postojeća planirana trasa na kojoj su već izvršeni pripremni radovi za prilazne ceste, a gradnja mosta nastavila na izvedene pripremne radove.
Mostna konstrukcija bila bi simetrična s lijeve i desne strane u duljini 2 x 530 m. Predviđa se izgradnja dva umjetna otoka duljine po 180 m u kojima bi se nalazili ulazi u podmorski tunel na dnu podmorja na dubini od 27 m. Rampirani ulaz u tunel izvodi se u dužini od 400 m tako da nagib nivelete iznosi 6 % što osigurava tehnička svojstva za projektiranu brzinu od 80 KM/h. Moguće je smanjenje max nagiba nivelete na 5,5 % za projektiranu brzinu od 90 KM/h.
Visina tunela iznosi 7 m sa predviđene dvije trake te protu požarnim putom i servisnom (instalacijskom) galerijom.
Na ovaj način osigurava se slobodna širina plovnog pojasa u širini od 350 m i nesmetan plovni put bilo u malostonski ili neumski zaljev s dubinom gaza od najmanje 18 m što udovoljava propisima sigurne plovidbe brodovima i crouiserima duljine do 350 m i širine do 49 m, dubine gaza 8,8 m što i uz brzinu broda od 11 čvorova maximalno povećava dubinu gaza do 13,8 m računajući i «čučanj» broda u plitkim vodama.
Predlaže se izgradnja dvotračnog grednog mosta visine 10 m što je u priobalnom dijelu dovoljno za prolaz jahti i brodica, dok brodovi i ostali veći plovni objekti koriste otvoreni plovni iznad tunela. Most visine 10 m značajno smanjuje investicijska ulaganja te je moguća jednostavna
konstrukcija mosta poput postojećeg mosta Bistrina u malostonskom zaljevu nadomak Neuma.
Značajke projekta:
Premošćuje Kopno RH – Pelješac
Mjesto: Sadašnja trasa
Vrijeme gradnje: do tri godine
Konstrukcija: čelik, armirani beton
Projektant – idejni arhitektonski studio A
Graditelj Javni natječaj po standardima EU
Tehnički podaci
Ukupna duljina 2210 m
Duljina mosta 2 x 530 m
Duljina umjetnog otoka 2 x 180 m
Duljina tunela 990 m
Visina mosta 10 do 15 m
Cijena koštanja mosta: 42.400.000 €
Cijena koštanja tunela i umjetnih otoka: 16.500.000 €
Ukupno investicija 58.900.000
Rješenje je na dohvat ruke
“Ovaj prijedlog, odnosno Idejna studija izvodljivosti predstavlja najpovoljnije rješenje u tehničkom, oblikovnom, ekološkom, ekonomskom i političkom smislu rješenja kako za Republiku Hrvatsku i Europsku Uniju, tako i za Bosnu i Hercegovinu” rekao je za Dnevnik.ba Zdenko Antunović jedan od autora prijedloga naglasivši kako prijedlog “eliminira političke prijepore i donosi jedinstveno arhitektonski, prometno, pa i politički najprihvatljivije rješenje”.
Antunović je potvrdio kako je znanstvena zajednica, uključujući Građevinski fakultet Sveučilišta u Mostaru, te Institut IGH iz Zagreba upoznata s prijedlogom i zainteresirana za rješenja koja on nudi.
“Najteža stvar u životu je znati koje mostove treba izgraditi i prijeći. Ako su to uspjele Danska i Švedska uvjeren sam kako će i ovaj prijedlog biti na dobro kako RH tako i BIH.” reko je Antunović za Dnevnik.ba