Da bi svi poduzetnici trebali imati dva para očiju otvorena prilikom dogovaranja poslova putem interneta na teži se način uvjerio omiški ugostitelj, koji je postao žrtva prijevare hakera i izgubio preko 7.000 eura.
Novinarima
Slobodne Dalmacije vlasnik ekskluzivnog omiškog restorana ispričao je kako je sve počelo mailom stanovitog dr. Johna Brucea, koji se predstavio kao vlasnik tvrtke “Kuwait Oil” te zatražio organiziranje triju ekskluzivnih večera za 15 menadžera koncem svibnja. Provjerom na internetu, ugostitelj se uvjerio kako je John Bruce uistinu menadžer naftne kompanije i sveučilišni profesor u Edinburghu. Međutim, sumnju mu je ulila njegova spremnost na vrijednost cijele narudžbe od 9.000 eura plati - unaprijed.
U Zagrebačkoj banci su mu, čestitavši mu najprije na klijentima koji plaćaju unaprijed, kazali kako su tri slipa na iznos od 3000 eura prošla autorizaciju, te da mu je na računu više od 60 tisuća kuna. Odmah je započeo s naručivanjem namirnica vrhunske kvalitete, na što je potrošio više od 6.000 eura, da bi samo nekoliko dana prije najavljene večere počeli prvi problemi.
Bruce se prestao javljati na telefon ili bi govorio kako nema signal zbog kloše satelitske veze. Dan nakon što su kuvajtski menadžeri trebali doći, omiškom ugostitelju Zagrebačka je banka javila kako je kartica s koje su uplaćeni novci reklamirana i blokirana od stvarnog vlasnika, stanovitog Munnina iz SAD-a, kojemu su hakeri ukrali identitet, odnosno provalili u bankarsku dokumentaciju. Uslijedilo je još jedno iznenađenje: u banci su mu rekli da on kao poduzetnik snosi rizik kartičnog poslovanja te da mora vratiti novce na ime neizvršene usluge.
Tijekom lipnja je izgubio još sasvim sigurno 3000 eura zbog nemogućnosti normalnog poslovanja, a u međuvremenu mu je na naplatu stiglo i 2700 kuna zateznih kamata, iako mu je račun blokiran.
Umalo 'nasjeli' i Konavoski dvoriŽrtvama hakera zamalo su postali i vlasnici poznatog ekskluzivnog restorana "Konavoski dvori", koji su na vrijeme prepoznali 'navlakušu' zbog megalomanske narudžbe s vrlo malo podataka o naručitelju i nemogućnosti kontakta s njime.
"Sumnjivi naručitelji uglavnom traže skupe usluge, zakup čitavog restorana i slično, samo da dođu do što veće svote novca. Žao mi je stvarno tog gospodina iz Omiša, on je s nama kontaktirao, ali već je bilo kasno da mu damo savjet," kaže direktorica marketinga Sonja Žagar. (PortalOko/SD)