“Zdrava” Nutella
Možda najpoznatija “industrijska laž” je da najpoznatiji čokoladni namaz na svijetu, legendarna Nutella, zapravo zdrava. Zato je Amerikanka Athena Hohenberg je 2012. godine tužila proizvođača Ferrero zbog laganja i sugestivnih reklama. Iako na prvu zvuči zbilja suluda tužba, činjenica je da je Ferrero svoju visoko-kaloričnu Nutellu kao zdrav doručak. Hohenberg je sudski spor na kraju dobila, a Ferrero je morao platiti odštetu u visini od 3 i pol milijuna dolara.
Argeta “odabrale mame”
Argeta, poznata je po svojoj kampanji “odabrale mame”. No ono što možda niste znali je da se kasnije ispostavilo da žene s plakata, ispod čijih lica su pisali citati, uopće nisu prave mame, već Shuttershock fotografije i lažne izjave neopostojećih osoba. Međutim, logično je da su takve osobe nepostojeće jer, nadamo se, da svi vrlo dobro znamo kako su paštete prepune aditiva i nikako se ne mogu svrstati u zdrav obrok.
Nivea In-Shower losion Q 10
Još jedan “klasik”, koji najčešće slušamo prije i za vrijeme ljeta je onaj o Nivea In-Shower losionu i drugim gelovima za tuširanje koji sadrže Q 10 formulu i druge pametne nazive koji zapravo ne znače ništa. Primjerice, Nivea se hvalila da baš njen proizvod donosi ljepšu kožu i manjak celulita. Međutim, kad odete na bilo koji forum za potrošače, jasno je da vam izbor gela za tuširanje neće pomoći sa zdravljem kože i celulitom.
Kinder Milch Schnitte međuobrok
Još jedan u nizu laži koje smo mogli vidjeti na našim malim ekranima je reklama za Kinder Milch Schnitte, slastici iz redova Ferrera kojega smo već spomenuli. Iako su reklame prepune teza da su te čokoladice prepune meda, žitarica i mlijeka, prava istina koji je potvrdila njemačka analiza je da Kinder Milch Schnitte ima 60 posto više šećera od, primjerice, torte sa šlagom. Tako da je cijela priča o zdravom međuobroku pada u vodu. Osim toga, iz godine u godinu za istu cijenu je Kinder Milch Schnitte sve manja i manja. Zato nikoga ne bi iznenadilo da se nađe netko voljan opet tužiti Ferrero.
Delimano tave
Delimano tave jedna su od najpoznatijih podvala kupcima na cijelom svijetu. Iako se proizvođači hvale kako su tave s keramičkim premazom zapravo napravile revoluciju na tom tržištu, prava istina je da se mnogi žale kako im se hrana lijepi, a u najgorem slučaju, nakon previše korištenja se i sama potpuno iskrivi. Još jedan slučaj gdje je uspjeh zajamčen samo u reklami.
DM Organska hrana i kozmetika
“Švabo je švabo”, reći će vam svi koji redovito kupuju u trgovačkom lancu Drogeria Market (DM). Našem mentalitetu je očito sve što je njemačko samim automatizmom kvalitetno. Kao posljedica, Hrvati i ostali narodi regije kupuju organsku hranu (najčešće dječju hranu, žitarice, kašice…) i kozmetiku kao da se dijeli. Međutim, čak i kad su artikli na popustu, u DM-u ćete skuplje proći nego u bilo kojem drugom maloprodajnom lancu jer svi proizvodi koji nisu njihova marka su dosta skuplji kako bi se stvorio privid da su njihovi proizvodi i jeftini i kvaliteti, a na tom glasu tvrtka opstaje.