POLEMIKA

PERO ŠIŠA: O našem uspjehu govore brojke, ne znam kome Lečić drži lekcije

Polemika između ravnatelja Dubrovačkog simfonijskog orkestra, Pera Šiše i člana Kulturnog vijeća Grada Dubrovnika, Aljoše Lečića ne jenjava. Nakon što je Pero Šiša obznanio kako je plaće djelatnicima isplatio iz vlastitih sredstava, Lečić se javno zapitao misli li Šiša kako je sedam i pol milijuna kuna, s kolikim iznosom Grad financira Orkestar, malo. Nije dugo trebalo čekati na reakciju Pera Šiše, koju prenosimo u cijelosti.

PERO ŠIŠA: O našem uspjehu govore brojke, ne znam kome Lečić drži lekcije

'Odgovoriti ili ne, Aljoši Lečiću pitanje je sad? Ali, evo ipak radi istine moramo još malo zabavljati javnost.

O svojoj glazbi ne bi replicirao gosp. Lečiću, ali ga mogu pozvati dogodine u Rusiju, Kinu, SAD i Indoneziju te Singapur (ako hoće), gdje će se neka od mojih djela izvoditi s tamošnjim Orkestrima i Filharmonijama. Nevjerojatna je činjenica koliko raznoraznih napada trpim jer poslujemo uredno, jer imamo odlične programe, jer organiziramo izvrsne turneje te oko 60 koncerata godišnje u Gradu. Kampanja koja se vodi protiv mene, a sve da bi prošao netko drugi za ravnatelja Orkestra, prelazi čak i granice dobrog ukusa te po mnogočemu ulazi u sferu vrijeđanja. Ja sam svjestan da je za mnoge "bolno" to što smo uspjeli nakon 56 gostovanja od SAD-a, Europe i Azije, doći do Bečkog Musikvereina, što smo na putu prosperiteta. Sva sredstva za navedene turneje pronašli smo sami, a radi se o velikim novcima (preko 2 milijuna kuna). U samom Gradu uspjeli smo organizirati izvođenje djela koja se nikada prije u našoj režiji nisu izvodila, kao što su Beethoven IX simfonija (više puta), Verdi Requiem (više puta), Opere "Cosi fan tutte","Tosca","Seviljski brijač" (izvedba u Versailessu),Čajkovski Simfonije 4,5,6, Wagnerove uvertire,Opera Gala više puta, itd.

Dakle, za sve takve "velike partiture"(koje organiziramo u Gradu), trebalo bi imati orkestar u formaciji od barem 60 - 70 umjetnika, a nas je 39. Sve dodatne glazbenika trebalo je dovesti u Dubrovnik, platiti, smjestiti. Za neka djela je potreban i veliki zbor od barem 100 pjevača plus solisti pjevači. Sve njih je trebalo dovesti u Dubrovnik,također platiti, smjestiti u hotele, platiti prijevoz i tako osam godina koliko sam ravnatelj. Makar Aljošu Lečića ne viđam baš na koncertima, oni koji dolaze i uživaju znaju što je bilo i kako je bilo. Da ne govorim o desecima odličnih dirigenata te solista na klaviru, violini itd.

Zar se sve to treba marginalizirati, zar je sve to palo s neba. Gosp. Lečić bi trebao znati kako nije ovaj dubrovački puk glup, pa da ne vidi i ne shvaća što se i zašto se ustvari ovo sve događa baš meni. Istina, uvijek pobjeđuje laž, a pljuvanje se vraća u lice onima koji to rade, prije ili kasnije, a za dobrim konjima se uvijek praši. Nažalost, moram upotrijebiti dozu prepotentnosti, ali ako sam ne držiš do sebe, onda neće to ni drugi.

A sada da pojasnim nešto o novcima Aljoši Lečiću! Ovo nije moj orkestar, već Grada Dubrovnika. Ali ovo jest odlična i revolucionarna poslovna politika koja rezultira sljedećim i nepobitnim činjenicama što je inovativno u kulturi Hrvatske uopće! Kao i neke druge kulturne institucije u vlasništvu Grada (Kazalište, DLJI i drugi) i Orkestar dobiva godišnju dotaciju. Sada je to oko 7 milijuna kuna.  Gosp. Lečić, vidim ima svoje "poglede" na financijsko stanje oko Orkestra. Ali što se onda nije javio na natječaj za ravnatelja, pa ako bi ga Grad izglasao, onda pokušao voditi DSO na njegov način. Ja ni u kom slučaju ne želim biti "krpa" Aljoše Lečića i njegovih istomišljenika iz Orkestra, po kojoj će se onako kada se nekome prohtije pljuvati.

Rijetko koji Orkestar, pa i u svijetu, ima takve beneficije kao DSO i to od Grada kao vlasnika. I neka, imamo zaista pedesetak posto izvrsnih profesionalaca, ostatak znaju i ptice na grani! Osobno sam pronašao sponzore i za nove stolice, pultove, svjetiljke, stolice za publiku, redizajniranje "Slanice", sve skupa oko 300 tisuća kuna. Dobijaju visoke plaće, rade tri i pol sata na poslu, dobivaju naknadu za svoj instrument, žice, piskove, strune, kalofonije,raznorazne nagrade, frakove za muškarce, haljine za žene. Osobno sam intervenirao da dobiju stimulacije na plaću, ali ne, gosp. Lečić to zanemaruje.

Dakle na bruto plaće koje daje Grad, po Kolektivnom ugovoru ide godišnje oko 6 milijuna kuna. Na ostale naknade također po Kolektivnom ugovoru (Jubilarne nagrade, najam instrumenata,potrošni materijal itd., ide još 500 tisuća kuna), što također daje Grad jer je vlasnik Orkestra.

I koliko onda ostaje za program, "za raditi" do 7 milijuna kuna, pitam Lečića? Ostaje oko 500 tisuća kuna godišnje. Pa zar sam ja "kriv" što Grad daje odlične plaće glazbenicima, čak i do 9 000 kn neto., mjesečno.To je za pohvalu i to su druge po visini plaće u kulturi u cijeloj Hrvatskoj. Ali 92 % gradskih sredstava ide na plaće i ostala davanja. Sve ostalo treba pronaći sam. I uspijevamo te sam jako ponosan na to. Dakle kada ti godišnje ostane oko 430 tisuća kuna za oko 60 koncerata, obzirom na ogromne troškove programa, jer su glazbeni projekti skupi, a samo jedan jedini projekt Verdi-Requiem košta oko 200 tisuća kn, tada se mora "izmisliti" dodatnih milijun i više kuna za program.

O turnejama da i ne govorimo.

Je li gosp. Lečić pronašao te novce ili Uprava i ja?

Je li gosp. Lečić odveo orkestar Grada Dubrovnika u Musikverein-Beč i na ostalih 56 destinacija ili Uprava i ja?

Je li gosp. Lečić pronašao 18 000 CHF iz Geneve, 25 000 CHF iz Lousane, 60 000 eur iz Jakarte, 23 000 EUR iz Njemačke i još milijun kn., ili Uprava i ja?

Pa kome on drži lekcije iz poslovanja?

I sada dolazimo do "šoka" kada smo željeli pomoći Gradu, a taj je da smo povrh svega gore navedenog još i podijelili jučer po prvi puta plaću sami, ne tražeći od Grada niti kune, te tako u konačnici vratili Gradu oko 500 000 kn? Jesam li sada i za to "kriv"?  Neki kažu, kakav neprijatelj-takav municija, a ja kažem i Lečiću i drugima, ovo što se napravilo je bio očito jedan odličan pokušaj da se orkestar koji u jednom svom dijelu radi svakodnevno prestrašne podvale, plasira u svjetske trendove i to  je istina!

Spočitava mi se iz nekih krugova "atipična komunikacija" s dijelom glazbenika. A nitko ne govori o "atipičnim privatnim koncertima na crno" i privatnim ansamblima, o "atipičnim bolovanjima", o "atipičnim napuštanjima radnog mjesta" ?!Unatoč svim pogodnostima,neki dan je jedna osoba nasred probe rekla "Ja ne živim od Orkestra već od gaža" ?!To je nažalost realnost u DSO-u. A moj svijet su gore iznesene brojke, te skoro pa samofinanciranje programa, a sada evo i isplata plaće iz vlastitih sredstava.

Gosp.Lečić bi trebao znati da se svijet udružuje te da se može napraviti puno te povući novce iz tog svijeta na dobrobit evo i DSO-a, pa i Grada. Za razliku od mnogih u Orekstru, koji već organiziraju "hajke" protiv mene zašto sam dao plaću iz vlastitih sredstava, ja sam sam sretan jer je to uspjelo. Prolaze vremena tipa, 'neka Grad daje što više novaca, a mi ćemo lijepo "fušariti", a Orkestar će biti onako usput. I da, tako je nažalost i bilo sve donedavno!

Trudim se i uvijek naučiti od svih ponešto, a ne samo davati neumjesne zamjerke. Često vidim gosp. Lečića kako odlično vozi biciklu, ja evo to ne znam tako dobro kao on, a volio bih malo u prirodi voziti biciklu. Vidim ga također kako nekada vodi goste i to super radi, a evo ja to ne znam, ali čini mi se da znam voditi Orkestar, ako nisam sanjao da smo sami podijelili plaću od oko 500 000 kn., a ne držim ni da sam "niti lud, niti zbunjen", a nakon svih vrijeđanja,kleveta i uvreda ostao sam i normalan. I na kraju gosp. Lečiću, neizmjeran je osjećaj biti u počasnoj loži Musikvereina u Beču, gledati prepuno gledalište, slušati pohvale Orkestru, slušati vrhunsku klaviristicu i doživjeti četiri puta izlazak Mo. La Vecchie na poklon.Tko bi rekao da ću samo nakon mjesec dana odgovarati na Vaše prozivke i neistine Aljoša Lečiću. I priznajem, to je zaista jedna od mojih rijetkih grešaka! 

  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Gospari.hr
  • Objavljen: 07.11.2012 17:32
  • Posljednja izmjena: 07.11.2012 17:35
Šalji dalje:

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.