Gradonačelnik je iznio podatke koji ukazuju kako se na području Dubrovnika pa do Konavala trenutno nalazi oko 30-ak tisuća ljudi što je prema njegovim riječima skoro podjednako populaciji samog grada. Zbog velikog broja ljudi koji pristiže u grad, Vlahušić je kazao da se mnogo toga može poduzeti u cilju smanjenja gužvi i upravljanja, no naznačio je kako je glavni uzrok taj što je "Dubrovnik previše jeftina destinacija" te se nije na vrijeme radilo na povećanju cijena.
Noćni posjeti muzejima, galerijama i Zidinama- Razgovarat ćemo s DPDS-om da uvedu večernji obilazak Zidina, ali i svi dubrovački muzeji i galerije morat će raditi u noćnim satima zbog ljudi koji imaju smještaj u povijesnoj jezgri, Gružu, Lapadu... jer im to jednostavno moramo omogućiti. Također, u pregovorima smo s Biskupijom da sve crkve uđu u jedinstveni sustav naplate karata koji će se raditi prema crkvenim pravilima, a Grad Dubrovnik će ostalo preuzeti - kazao je Andro Vlahušić predstavivši jedan od programa ponude novih sadržaja u Dubrovniku.

Gradonačelnik je predstavio i plan za Sponzu koju nakon preseljenja Arhiva planiraju pretvoriti u Muzej Sponze, zatim pretvaranje Luže u Muzej filma, a najavio je i nabavu više od 50 kamera s brojačima na području cijelog grada, na svim ulazima, te će se prema njegovim riječima tako imati uvida u svakom trenutku koliko ljudi ima.
- To je posebno važno zbog preporuke UNESCO-a koji je savjetovao da u gradu ne smije biti više od osam tisuća ljudi. Kada se dosegne broj od šest tisuća više nećemo puštati turiste u povijesnu jezgru, osim stanovnika i onih koji rade, a bit će potrebna neki vid propusnice za prolazak - rekao je Vlahušić koji je dodao kako će se postepeno raditi na smanjenju broja stolova i stolica posebno pokraj crkava te povećanju cijena u cilju cjelokupnog usklađivanja.
Rampa u Zagrebačkoj, Volantina ulica mijenja smjer, nova parkirna mjestaOsim toga, naveo je i ograničenje prometovanja u zoni oko povijesne jezgre pa se tako planira postaviti rampa u Zagrebačkoj ulici, sukladno prometnom rješenju, a sve zbog rasterećenja regulacije prometa. Tako je završena studija, kojom će se zona od Ilijine glavice pa sve do Ploča i Belvedera, naveo je gradonačelnik, proglasiti zonom posebnog prometnog režima, tj. da te ulice prestanu biti ulice u otvorenoj javnoj uporabi.
- Njima bi se moglo prometovati sukladno dozvolama koje bi izdavao Grad Dubrovnik, a završili smo projekt Volantine ulice kojoj se mijenja smjer tako da će se ulaziti u Javnu garažu drugom smjeru, izlaziti kroz park pa ići do pošte. Tako dobit ćemo treću traku koja će biti zaustavna za autobuse koji ne mogu ući u Zagrebačku a da im sustav to ne dopusti - pojasnio je Vlahušić dodavši kako će investicija koštati milijun i pol kuna, a planirano je sve srediti tijekom jeseni i zime.
Za dio koji se odnosi na pitanje prometa i cesta u cilju rasterećenja planirano je postavljanje oko 500 parkirnih mjesta od Zagrebačke do Doma zdravlja te, u suradnji sa Sanitatom sva parkirna mjesta će se označiti i pokriti pametnim senzorima. Postavit će se i veliki displayi na glavnim prometnicama te će se putem pametnih telefona moći dobiti informacije o slobodnim mjestima i mogućnost rezervacije mjesta za parkiranje.

Gradonačelnik je najavio i ograničavanje rada pretovarne zone do 8 sati, zatim određene zabrane prometovanja na Dupcu, slično kao što je prometna policija napravila jučer uslijed velikih gužvi kada je promet preusmjeravala od Dupca prema Komolcu, te razvoj novih sadržaja u Gružu poput Povijesnih vrtova i ljetnikovaca u Rijeci dubrovačkoj.
- Većina ljudi koji budu dolazili preko Ivanice neće imati mogućnost fizičkog dolaska u povijesnu jezgri već će biti raspodijeljeni na druge dijelove grada, a pregovarat ćemo s vlasnicima Kamenoloma i Općinom Župa dubrovačka da se napravi jedan parking u blizini - najavio je gradonačelnik te dodao kako se planira naći prostor u povijesnoj jezgri od sto kvadrata za javni WC i otvoriti visitor centar u prostoru svete Klare.