Ovom prigodom gradonačelnik Vlahušić naglasio je kako „prije četiri godine privatni smještaj nije imao značajniju ulogu u ukupnoj smještajnoj ponudi Dubrovnika, no u proteklom razdoblju načinjen je značajan iskorak koji je rezultirao današnjim ostvarenjima, čime dubrovačke obitelji postaju jedna od glavnih nositelja turističke smještajne ponude. U budućim godinama Dubrovnik očekuje velike investicijske zahvate od realizacije projekta Golfa na Srđu do značajnih ulaganja hotelijera u njihove objekte, uz daljnje iskorake privatnog smještaja a što donosi novu ukupnu kvalitetu turističke ponude Dubrovnika.
REZULTATI TURISTIČKOG PROMETA ZA PRIVATNI SMJEŠTAJ DUBROVNIKAStruktura cjelokupnih smještajnih kapaciteta na području Grada Dubrovnika Hoteli raspolažu s 39% , privatni smještaj 38 %, dok na ostali vidove smještaja zapada 23% ukupnog kapaciteta.
Hotelski smještaj je u kapacitetima porastao u zadnjih pet godina za 9 posto, dok nje privatni smještaj porastao za 48 posto,naši sugrađani , privatni iznajmljivači su u proteklom razdoblju ulagali u vlastitu imovinu, te time obogatili ponudu Dubrovnika u zadnjih pet godina za dodatnih 4000 postelja.
Samo u prvih šest mjeseci ove godine u Dubrovniku je registrirano novih 1200 postelja u privatnom smještaju.
S obzirom na povećanje kapaciteta iskazani rezultati su još i bolji, jer predstavljaju odraz povećanog interesa klijenata za privatni smještaj koji je se uspio plasirati na tržištu.
Uspoređujući ostvarenja 2012. i 2011. godine u ostvarenim noćenjima privatnog smještaja bilježi se rast za nevjerojatnih 56,8 % .
Posebno raduje što u 2013. za prvih šest mjeseci ostvarujemo povećanje dolazaka za 58, 5 % a noćenja za 50 % u privatnom smještaju. Rezultat je još znakovitiji s obzirom da je došlo do značajnog povećanja kapaciteta , pa u usporedbi s radnijim razdobljima govorimo o povećanju od oko 35 posto u dolascima i 30 posto u noćenjima.
Kapacitet privatnog smještaju po gradskim kvartovima jest kako slijedi
PLOČE 1391 postelja, PILE KONO 1314 postelja GRAD 1242 postelja, MONTOVJERNA 815 postelja GRUŽ 912 postelja i LAPAD 2216., što je ukupno 7890 postelja.
Iz navedenog je očito kako je polovica kreveta u privatnom smještaju smještena u kvartovima koji se nalaze u neporednoj blizini stare gradske jezgre, dok se druga polovica nalazi u Lapadu, Gružu i na Montovjerni.
U staroj gradskoj jezgri privatnim iznajmljivanjem bavi se 254 obitelji, dodamo li podatke iz gradskih kotara Pile Kono i Ploče vidljivo je da se polovica ukuopnog broja privatnih iznajmljivača nalazi u navedenim kvartovima.
Kapacitet na širem gradskom području (Zaton, Orašac, Elafiti) kod privatnih iznajmljivača je 2810 postelja. U obrtima i tvrtkama (što su privatni iznajmljivači u sustavu PDV-a ) ukupno je 1260 postelja na području cijelog grada Dubrovnika.
Ukupan kapacitet privatnog smještaja u gradu Dubrovniku je 11930 postelja.
Prosječan broj kreveta u pojedinom privatnom smještaju u gradu je 5,3 na širem gradskom području 7,6 i u tvtkama i obrtima 9,5
Od ukupnog kapaciteta 72 posto navedenog smještaja u rangu je tri zvjezdice.
Što se tiče iskorištenosti privatnog smještaja u odnosu na prošlu godinu povećana je za 29 posto, a do tog podatka dolazimo uspoređuući prikaze za mjesec svibanj i lipanj 2012. i 2013. godine.
ZAKLJUČAK56,8% porast noćenja u privatnom smještaju u 2012. godini
50% porast noćenja u privatnom smještaju u prvih šest mjeseci 2013 godine,
14% porast broja novih kreveta u privatnom smještaju u prvih šest mjeseci 2013 godine,
29% veća iskorištenost kapaciteta privatnog smještaja u prvih šest mjeseci 2013 godine.
NOVA FACEBOOK APLIKACIJA ZA PRIVATNE IZNAJMLJIVAČERazmišljajući kako povećati konkurentnost i vidljivost dubrovačkih privatnih iznajmljivača u svijetu društvenih mreža i novih medija, te pružiti priliku onima koji ne posjeduju velike budgete i tehnološka znanja za vlastitu promociju na društvenim mrežama, TZ grada Dubrovnika, zajedno s računalnim stručnjacima iz tvrtke Profico izradila je Facebook aplikaciju za privatne iznajmljivače. Cilj ovog projekta jest omogućiti privatnim iznajmljivačima da plasiraju svoje usluge na Facebook društvenoj mreži bez obzira na razinu njihovog tehnološkog znanja.
Željeli smo stvoriti platformu koja omogućava gostima da putem društvenih mreža sami promoviraju privatne iznajmljivače i doživljaje iz Dubrovnika, kako bi se na taj način stvorile nove mogućnosti za povećanje konkurentnosti turističkih subjekata na globalnoj i lokalnoj razini. Obzirom na rastuće trendove bookiranja putem društvenih mreža, nužno je pravovremeno stvarati i novi društveni distribucijski kanal za usluge smještaja u Dubrovniku.
Osnovna ideja je bila izraditi Facebook katalog privatnog smještaja, koji bi se distribuirao putem stranica Turističke zajednice grada Dubrovnika.Takav katalog sadrži sve informacije o privatnim iznajmljivačima u Gradu, sa punim kontaktnim informacijama i mogućnosti slanja upita za rezerviranje.
Željeli smo iskoristiti snagu povezanosti korisnika na društvenim mrežama za promociju samih smještajnih objekata i Grada Dubrovnika, i to na način da se gostima omogući da putem Facebooka komentiraju i ocjenjuju privatne iznajmljivače, ostavljaju fotografije sa doživljajima te na taj način potiču rasprave u krugu svojih prijatelja na društvenim mrežama.
Prijatelji vide sve “on line” akcije posjetitelja dubrovačkog privatnog smještaja i na taj način primaju preporuke za njihova buduća putovanja i smještaj. Osim toga, putem Facebooka mogu pregledati katalog, komentare i fotografije te tako odabrati željeni smještaj za svoj boravak.
Ova Facebook aplikacija je svojevrsni „Dubrovnik Trip Advisor“ za privatne iznajmljivače na društvenim mrežama, koji iznajmljivačima omogućuje da bez tehnoloških znanja uđu na posve novo tržište društvenih mreža koje već sada ima preko milijardu korisnika iz cijelog svijeta.