Nada Ruždjak debitirala je 1963. u riječkom HNK Ivana pl. Zajca. Nakon kraćeg razdoblja u zagrebačkom Kazalištu Komedija, na sceni zagrebačkoga HNK prvi se put pojavila kao Gilda u Verdijevu Rigolettu i odmah osvojila i publiku i kritiku. Na tu istu pozornicu posljednji je put izašla 2008. godine da bi primila Nagradu hrvatskog glumišta za svekoliko umjetničko djelovanje.
U obrazloženju tog velikog priznanja, koji joj je dodijelila struka, ovako je bila sažeta bogata karijera primadoen Nade Ruždjak, jedne od najistaknutijih hrvatskih vokalnih umjetnica druge polovice 20. stoljeća:
"Najveći dio karijere provela je kao prvakinja Opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, uz česta gostovanja u drugim opernim kućama i u inozemstvu...
Godinama je bila nezamjenjiva interpretkinja specifičnog lirsko-koloraturnog repertoara tumačeći s velikim uspjehom Donizzettijevu Luciju di Lammermoor, Rosinu u "Seviljskom brijaču" Rossinija, Olimpiju u "Hoffmanovim pričama" Offenbacha, Musettu u "Boemima" Puccinija, Zerbinettu u "Arijadni na Naxosu" Straussa i mnoge druge uloge. Vrhunac je postigla kao Verdijeva "Traviata" u režiji svog supruga Vladimira Ruždjaka, a posebno se istaknula kao vrsna mocartijanska pjevačica, Susanna i Grofica u "Figarovom piru", Kraljica noći u "Čarobnoj fruli" i Konstanza u "Otmici iz Saraja". U svakoj ulozi blistala je iznimno lijepim i ujednačenim glasom, sigurnim koloraturama i uvjerljivim scenskim nastupom. Pojedini naslovi poput "Lucije" i "Traviate" postavljali su se upravo zbog njezinih velikih pjevačkih mogućnosti te je u niz sezona nosila velik dio repertoara. Sazrijevajući s godinama je njen glas dobivao i dramskija obilježja te se također nadasve uspješno predstavljala i u drukčijem sopranskom repertoaru, kao Mimi u "Boemima", Margareta u Gounodovu "Faustu", Nedda u Leoncavallovim "Pagliaccima" te Puccinijeva "Madame Butterfly" za koje je kreacije dobila niz priznanja.
Uz scensko djelovanje Nada Ruždjak bila je tijekom karijere često prisutna i na koncertnome podiju. Karijera Nade Ruždjak bila je jedna od najuspješnijih u novijoj povijesti Zagrebačke opere. Iznimno omiljena kod publike i kritičara primadona je ostala trajno upisana zlatnim slovima u annale opere Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu."
Nema komentara
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Gospari.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima.
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Gospari.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Komentari su skriveni prilikom pregleda članka da se sadržaj ne indeksira na Internet tražilicama. Potrebno je izvršiti akciju ( klik na gumb PRIKAŽI KOMENTARE ) kako bi se komentari prikazali.
Komentiraj članak
Potrebna je prijava kako biste komentirali.