Pad prekrcaja

Promet u luci Ploče gotovo prepolovljen

U luci Ploče tijekom 2012. godine prekrcano je gotovo 2,6 milijuna tona tereta, što u odnosu na promet iz 2011., koji je iznosio oko 4,4 milijuna tona, predstavlja pad od 42 posto. Prema strukturi tereta, najveći pad, s prekrcanih 3,5 milijuna tona na samo 1,6 milijuna tona, ili više od 50 posto, zabilježen je u prometu rasutih tereta, dok je ostvaren rast prometa generalnih tereta od 14 posto, te tekućih tereta od osam posto.

Promet u luci Ploče gotovo prepolovljen
Jedan od razloga značajnog pada prekrcaja rasutih tereta, najzastupljenije robe u prometu pločanske luke, jest prekid transshipmenta ugljena za potrebe termoelektrane u talijanskom Brindisiju. Za taj energetski objekt na zapadnoj obali Jadrana, u Pločama se godišnje prekrcavalo oko 1,5 milijuna tona robe, što je bilo više od trećine prometa u prethodnim godinama.

Prekid tog posla uzrokovan je promjenom u vlasničkoj strukturi termoelektrane i negativnim trendovima u potrošnji i distribuciji električne energije, te općom krizom u industrijskoj proizvodnji. Osim toga, gospodarstvo u Bosni i Hercegovini prolazi kroz dugogodišnju krizu, a poznato je kako se upravo u susjednoj državi nalazi najveći broj lučkih korisnika.

Na poslovanje pločanske luke uvelike utječu poteškoće kroz koje prolaze koksara “Gikil” iz Lukavca, koji uvozi ugljen, a proizvodi i izvozi koks, zatim željezara “Arcelor Mittal Zenica”, koja uvozi ugljen, a izvozi čelične profile i druge proizvode, “Birač” iz Zvornika, koji uvozi boksit, a izvozi glinicu, te mostarski “Alumunij”, koji uvozi glinicu, a izvozi aluminijske proizvode. Ovogodišnjem padu lučkog prometa pridonio je i pad investicija u graditeljstvu na domaćem tržištu.

U luci Ploče sadašnje stanje uspoređuju s ratnim godinama. Usprkos svemu, ne odustaju od namjere da naprave luku za budućnost s godišnjim prekrcajnim kapacitetom od desetak milijuna tona. Na terminalu za rasute terete predviđen je natječaj za kupnju prekrcajne opreme, vrijedne oko 50 milijuna eura, a planira se i razvoj terminala tekućih tereta, kapaciteta oko 200 tisuća prostornih metara, u što se planira uložiti između 70 i 100 milijuna eura.

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.