Naime, već drugu je godinu na snazi regulacija prometa sukladno naputku Upravnog odjela za promet Grada Dubrovnika. Na dijelu ulice Kardinala Stepinca, točnije od spoja s ulicom Petra Svačića do spoja s Primorskom ulicom, promet vozila odvija jednosmjerno iz pravca zapada prema istoku, odnosno od hotela Neptun prema "pošti Lapad".
Tako posjetioci ulice Kardinala Stepinca moraju napraviti 3,5 kilometra više nego prije, pa se konstantno turisti koji idu u privatne smještaje gube i završavaju u Solitudu, na kupalištu „Copacabana“. Zapravo svugdje, samo ne tamo gdje trebaju jer je signalizacija siromašna, raspored numeriranja kućnih brojeva ide od najvećeg prema najmanjem, a rasvjeta ne postoji.
Povijest uliceZadnji put je ulica Kardinala Stepinca, ranije se zvala 13. južnodalmatinska brigada, asfaltirana davnih sedamdesetih godina prošlog stoljeća uoči posjeta Josipa Broza kući i ateljeu umjetnika Marijana Kockovića.
Malo stariji poznanici ovog kvarta poznaju događaje kada su se mještani oštro protivili komitetu u Dubrovniku i njihovom mišljenju kako bi navedena ulica trebala nositi naziv „Ustaničke Užičke“. U svom naumu su ustrajali dok komitet nije odustao i ulici nadjenuo ime malo manje burne brigade.
Prvi od gradonačelnika u nizu koji je slomio zube o mještane ulice je bio Vido Bogdanović. Kada je uveo jednosmjernu ulicu, mještani su izašli na cestu i blokirali prolazak svih vozila. To je ujedno bio i prvi takav prosvjed ikada u Dubrovniku. Njegova odluka je uskoro promijenjena i idućih deset godina nitko ništa nije dirao.
Okretanje smjeraOno što naše sugovornike konkretno smeta je nedostatak komunikacije Upravnog odjela za promet i stanovnika, iako je na jednom od sastanaka Gradonačelnik imenovao tri člana zadužena za dijalog s odjelom, nikad nisu poslušali glas građana, a radilo se o konstruktivnim prijedlozima. Vrijedno je za dodati da je jedan od članova bio i Ivan Ercegović, dobar poznavatelj prometnih pravila i infrastrukture, donedavni zapovjednik prometne policije.

Stanovnici Kardinala Stepinca i okolnih ulica su predložili da se smjer obrne i da teče u smjeru istoka prema zapadu odnosno od budućeg kružnog toka na pošti Lapad prema hotelu Kompas.
Cijene poslovnih prostora su prepolovljene, a obrtima se promet smanjio za 50 postoTakvom prirodnom regulacijom bi se smanjila udaljenost od centra grada, turisti bi lakše dolazili do privatnih smještaja i restorana jer po postojećoj ruti GPS navigacija vozila vode u kontra smjeru što je prošle godine dovelo do par manjih sudara.
Naši sugovornici su nezadovoljni ovakvim stanjem i napominju da će biti prisiljeni izaći na ulicu, ukoliko se stanje ne riješi prije početka glavne sezone.
Kako doznajemo redom, jedna trgovina, dvije frizerske radnje, dva restorana redom su ostvarili pad prometa od 30 do 50 posto, a dio poslovnih prostora se već mjesecima ne može afitati upravo radi dužeg puta.

Infrastrukturne prepreke koje su priječile spomenutu regulaciju su riješene. Točnije, radilo se o skretanju iz ulice Iva Dulčića u Kardinala Stepinca, koje je sanirano u travnju. Upravo je u spornom skretanju zamjenik gradonačelnika Niko Šalja i vidio problem obrnute regulacije.
Naši sugovornici se sada nadaju da će zamjenik Šalja ispuniti obećanje i u što skorije vrijeme ispoštovati volju stanovnika.

Gospari.hr
Gospari.hr
Gospari.hr
Gospari.hr