'NI DA MARSOVCI SLETE NA STRADUN NE BI TI POMOGLI VRATITI POŠTENJE'

PUTNIČKI TERMINAL U GRUŽU: Franković će prijaviti Vlahušića za navodne koruptivne radnje u vezi projekta

Putnički terminal u Gružu bio je tema današnje konferencije za medije dubrovačkih HDZ – ovaca.

PUTNIČKI TERMINAL U    GRUŽU: Franković    će  prijaviti  Vlahušića   za  navodne koruptivne radnje u  vezi  projekta

Naime, Franković je istaknuo da je konferencija sazvana kako bi se osvrnuli na „učestale napade Andra Vlahušića na lokalni HDZ“ u kojima ih direktno optužuje da su „preuzeli ulogu Vlade Republike Hrvatske i da su srušili investiciju terminala u Gružu“.

 -Najprije želim istaknuti da smo mi iz gradske organizacije HDZ –a za projekt terminala u Gružu, međutim, smatramo kako Dubrovnik nije prosjak pa da uzima sve što mu se nudi. Imidž Dubrovnika i njegov brend teže izvrsnosti, a jasno je da to ovaj terminal nije. Dubrovniku je potreban terminal koji će odgovoriti na potrebe ovoga grada, ne samo danas nego i u budućnosti – istaknuo je predsjednik dubrovačkog HDZ – a Mato Franković.

Franković je nadalje istaknuo kako je „ovakav predloženi terminal jedino odgovarao potrebama Andra Vlahušića, što je bilo potpuno jasno iz njegovih istupa“.

Franković sumnja u ozbiljnost investitora

 - Postavlja se jedno objektivno pitanje o ozbiljnosti investitora. Zašto je bilo potrebno punih devet mjeseci budućemu koncesionaru da dobije garanciju od banke i zašto nakon devet mjeseci isti nije dobio navedenu garanciju, već je tražio prolongaciju roka do 1. studenog 2016. godine? Kakvom je to ozbiljnom investitoru potrebno više od godinu dana za dobivanje bankovne garancije i kakav je to investitor koji u međuvremenu traži državna jamstva za uspješnost privatne investicije? – zapitao se Franković.

 - Ovdje se pod krinkom velike investicije, to javno i jasno treba reći, pokušala provesti izgradnja, citiram društvo arhitekata, „neuspjele, nedovoljno artikulirane građevine, nedostojne ovog grada“ – istaknuo je Franković.

 - Uz sve navedeno, Lučka uprava Dubrovnik na godišnjoj razini uprihodovala je od fiksnog dijela koncesijske naknade za korištenje prostora od 25 tisuća metara kvadratnih cijelih 66 tisuća eura. Danas za prostor koji koristi Super Konzum na površini od 1800 kvadrata Lučka uprava godišnje uprihoduje 300 tisuća eura. Jasan je financijski efekt koji bi u budućnosti Lučka uprava imala da je ovaj ugovor ostao na snazi – kazao je Franković.

'Čestitao bih svim članovima Upravnog vijeća osim Andru Vlahušiću'

 -Također, brodarima bi se povećao iznos plaćanja lučkih naknada za 120 posto, a Lučka bi uprava dobivala gotovo 80 posto manje od onoga što danas dobiva. Zbog toga bih želio čestitati članovima Upravnog vijeća koji su obranili interese Republike Hrvatske i Grada Dubrovnika – kazao je Franković dodavši kako bi čestitao „svima osim jednog, a to je Andro Vlahušić jer je to jedini član upravnog vijeća koji je ostao suzdržan pri donošenju odluke“.

 - Od gradonačelnika Dubrovnika se očekivalo da će nakon istupa prilikom odabira arhitektonsko – urbanističkog rješenja terminala u Gružu konačno zauzeti stav i stati u obranu grada. Potpuno suprotno od toga, on ne samo da nije zauzeo stav u kojem bi branio grad i tražio najbolje rješenje, već je zauzeo stav da bi branio ovakvu jednu investiciju koja direktno utječe na štetu grada.


'Apsolutno sam uvjeren u koruptivne radnje Andra Vlahušića'

 - Sve ovo daje ozbiljno upozorenje o mogućim koruptivnim radnjama gradonačelnika Vlahušića. Također bih želio obavijestiti dubrovačku javnost kako je Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa prije mjesec dana zatražilo dokumentaciju od Gradskog vijeća, po pitanju pozicije Andra Vlahušića u Povjerenstvu za odabir najboljeg urbanističko – arhitektonskog rješenja. Danas se pokazalo zašto je to Povjerenstvo zatražilo – kazao je Franković.

 - Umjesto da uzviknemo „živio Robin Hood“, slobodno možemo povikati „knez je gol“. Andro Vlahušić ostao je osamljen kao jedini član Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik koji nije štitio interese grada, već isključivo svoj osobni interes. Novo će Upravno vijeće na čelu sa Žarkom Koboevićem prije svega naručiti idejno rješenje terminala, onog koji bi trebao odgovoriti budućnosti, a to je terminal koji će Dubrovniku omogućiti da postane polazišna luka za brodove na kružnim putovanjima. Raspisat će se javni natječaj, ali ovog puta i na hrvatskom i na engleskom jeziku. Rok za tako veliku investiciju bit će duži od mjesec dana – istaknuo je Franković.

 - Na kraju se pokazalo kako u slučaju odabira između javnog i privatnog, Andro Vlahušić uvijek bira privatno. Zato mu poručujem: "Sve i kada bi se Marsovci spustili na Stradun, ni to ti ne bi uspjelo vratiti tvoje poštenje“ – zaključio je Franković dodavši kako „apsolutno sumnja u koruptivne radnje gradonačelnika te kako će poslati zahtjeve prema određenim institucijama da ispitaju ulogu Vlahušića i navedenog investitora“.

Terminal u Gružu - HDZ 0 Leona Rašica
Terminal u Gružu - HDZ 0 Leona Rašica
  • Autor: Leona Rašica
  • Foto: Leona Rašica
  • Objavljen: 25.07.2016 12:44
  • Posljednja izmjena: 25.07.2016 12:46

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.