Prema prijedlogu, turističke agencije koje autobusom prevoze izletnike na dnevni izlet u Dubrovnik, plaćat će 15 kuna po putniku, odnosno 750 kuna po punom turističkom autobusu. Prazni autobusi naplaćivat će se simbolično kako bi se racionalizirao broj njihovih prolazaka kroz kontaktnu zonu povijesne jezgre Dubrovnika. Agencije će o najavama prolazaka i broju putnika izvijestiti gradske službe, koje će na temelju toga potraživati od agencija iznos sukladan ovoj tarifi.
Stacionirani gostiPrijevoz stacionarnih gostiju koji imaju smještaj na području Dubrovačko-neretvanske županije naplaćivat će se po posebnoj, znatno nižoj cijeni, kako bi se favorizirao smještajni turizam kroz koji se ostvaruje većina turističkog prihoda i radnih mjesta u Dubrovniku. O ovoj vrsti prijevoza agencije će također izvještavati gradske službe koje će ih zaduživati za iznose.

Također, gradonačelnik je agencijama predložio kako se od ovih cijena može omogućiti popust od 5 do 15 posto za veći broj prijevoza putnika i za očuvanje radnih mjesta ili poticanje novog zapošljavanja u prijevozničkom obrtu, te zatražio njihovo očitovanje o prijedlozima u roku od deset dana, izvijestili su iz gradske uprave.
REAKCIJE:Nakon ovog sastanak zatražilo smo reakcije nekih od sudionika i mišljenje o Gradonačelnikovom prijedlogu. Kako neslužbeno doznajemo, na sastanku je bilo burno. Gradonačelnik nije uvažavao prijedloge predstavnika agencija, a padale su i teške riječi.
Rao Novaković (Agencija za kruzere 'REA Dubrovnik')'Grad bi agencije trebao smatrati partnerima u ovom poslu. Svima je u interesu da ostvarimo što veći profit. Ali to moramo raditi u zajedničkom dogovoru te iz toga izvući optimum.
Razumijem da bi Grad želio smanjiti broj putnika s kruzera, sa sadašnjih milijun na nekih 800 tisuća, ali to rade na krivi način, diskriminiranjem izletnika. Uvođenjem ovakvih cijena past će broj izletnika, a time ne gubimo samo mi agenti, nego i muzeji, autobuseri, na koncu i Grad. Što je sa individualcima koji će u Grad doći autobusom i taksijem, bez vodiča? Zašto samo izletnik mora platiti ceh za sve? Neka se gospoda iz gradske uprave malo posavjetuju i razmisle, jer se ovaj problem može mnogo bolje, elegantnije i prihvatljivije riješiti.'
Goran Hrnić (Gulliver Travel)'Gradonačelnikov prijedlog evidentno ide u smjeru smanjivanja nameta od prvobitnog, s tim što je takav prijedlog i dalje izvan okvira koji smo očekivali i kalkulirali prema cijenama. Ne znam kako bih komentirao današnji sastanak, pojedinosti su smiješne, a neke Gradonačelnikove izjave su za analizu nekih drugih stručnjaka. Mi ćemo se očitovati, to što je danas objavljeno na portalima nije relevantni dokument. Zna se na koji način možemo razgovarati, kad dobijemo službeni stav, očitovat ćemo se.'
Boro Aleksić (Elite Travel)'Sigurno je da se moramo dogovoriti. Gradonačelnik je iznio svoj prijedlog, a mi ćemo vidjet što možemo. Ali nismo mi ti koji bi trebali snositi taj trošak, ne možemo, mi smo posrednici, ne vozimo vlastite goste, nego od turoperatora. Sve ono što može gost platiti, a da se ne okrene u drugu destinaciju, moramo uzeti. Želimo da taj novcac dođe u Grad. Zapošljavamo ljude iz Grada, koji hrane svoje obitelji i profit ostaje u Gradu. Nemamo ništa protiv da uprihodimo što više, ali do granice da se gosti ne okrenu drugoj destinaciji. Svi mi ove prijedloge moramo pokušati prezentirati partnerima, onima koji šalju goste.'
Ivica Batinić (Dubrovnik Sati)'Apsolutno sam protiv ovog prijedloga za naplatu usluge koja ne postoji. U zadnjih pet godina konstantno su se nameti povećavali, bilo oni koji se odnose na zidine, Pile... Očekuje nas teška godina, kada se uvode vize za naša glavna tržišta. Treba računati kako privući goste, a ne kako ih odbiti. I danas smo dobili dopis iz Međugorja koje uvodi slične naplate. Cijela ponuda će zbog toga poskupjeti, svaki izlet. To je paket koji je i inače teško prodati, zbog toga smo apsolutno protiv. Najgore je što je to zapravo usluga koja ne postoji. Strani autobuseri bi platili da mu se, primjerice, osigura parking, a toga nema. U Gružu će dodatno platiti 50 kuna Sanitatu za parking. To nas muči i s time se susrećemo. Cijelo vrijeme pričamo o izvanpansionskoj potrošnji. To će utjecati i na restorane koji profitiraju od zatvorenih grupa. Ova naplata nije rješenje, pogotovo jer se u Europi sada promovira autobusni turizam kao najviše ekološki, jer su najmanje emisije štetnih plinova u odnosu na druge oblike prijevoza u turizmu.
Mario Marčinko (Applicon Tours)'Gradonačelnik nije održao sastanak s agencijama, nego monolog. Ovaj prijedlog se ne razlikuje previše od prijašnjeg stava gospodina Vlahušića, kojemu je jedini cilj prikupljanje što je moguće više novaca, a ne regulacija prometa i smanjenje gužvi. Nažalost, gospodin Vlahušić pokušava taj novac naplatiti dubrovačkim agencijama, a ne gostima s kruzera, jer su ugovori već potpisani i ne mogu se mijenjati. Također, zauzvrat ne nudi bolju regulaciju prometa, povećanje kapaciteta parkinga na Pilama, niti išta drugo. Više je puta na sastanku rekao kako je Grad za njega privatna tvrtka, a on direktor. Mi se ne slažemo s tim, jer Grad nije privatna tvrtka. Grad je Grad!'
Diljem zemlje odjeknula je Vlahušićeva izjava kako će kazniti sve one koji dolaze na Stradun, a ništa ne troše. Valjda je i ovo jedan potez koji vodi u tom smjeru. Unutar deset dana očekuje se i očitovanje agencija. Nadamo se kako će pronaći zajednički jezik i kompromis s Gradonačelnikom.
Grgo Jelavić /Pixell
Grgo Jelavić /Pixell
Grgo Jelavić /Pixell
Grgo Jelavić /Pixell
Grgo Jelavić /Pixell
Grgo Jelavić /Pixell
Grgo Jelavić /Pixell
Grgo Jelavić /Pixell
Grgo Jelavić /Pixell