Predavanje u Čitaonici Narodne knjižnice

REKLAMNE PORUKE DUBROVAČKIH NOVINA Usporedba oglašavanja 30-ih godina sa suvremenim reklamiranjem (FOTO)

Treći tjedan Mjeseca hrvatskoga jezika, Dubrovačke knjižnice obilježile su večerašnjim predavanjem mr. sc. Leone Rašice i dr. sc. Marije Gjurašić na temu ‘Reklamne poruke 30-ih godina 20. stoljeća i suvremene reklame u dubrovačkim novinama’, u Čitaonici Narodne knjižnice Grad.

U predavanju se govorilo o tome koliko su dubrovački oglašivači 30-ih godina bili svjesni važnosti reklame i mogućnosti utjecaja koje ona nudi, kojim su se tehnikama oglašavanja koristili pri prezentaciji reklamnog sadržaja, kakva su jezična i stilska obilježja oglasa u dubrovačkim novinama od 1933. do 1938., a kakva onih u suvremenim dubrovačkim novinama.

- Razdoblje koje smo obrađivale su reklame pred Drugi svjetski rat i uspoređivale smo ih sa reklamama  današnjeg doba. Reklame se pojavljuju preko tiska. Dubrovačke tvrtke i oglašivači su rano shvatile taj slogan ‘tko oglašuje taj napreduje’. Veliki i mali privatni poduzetnici oglašavali su svoje proizvode poput likera, eliksira za želučane tegobe i slično – kazala je Gjurašić na početku predavanja.

Proučavale su šest novina iz 30-ih godina, to su: Dubrava, Dalmacija, Dubrovačka tribina, Narodna svijest, Dubrovačka rivijera i Informator. Od suvremenih su izabrale četiri novine: Dubrovački vjesnik, Dubrovnik rivijera info, Dulist i Glas Grada.

Usporedbom broja stranica današnjih i prijašnjih novina, ustanovile su da su starije novine bilo bitno manje, od četiri do sedam stranica po prosjeku. Suvremene novine imaju puno više stranica, broj varira od 55 do 70. - Što se tiče oglasnog prostora u starim novinama, koeficijent je iznosio 2,8, a u novima je 1,4.  Međutim, nove imaju više stranica, stoga imaju više reklama, a također imaju i online izdanje preko kojeg dopiru do publike.-  objasnila je Gjurašić i dodala - Kvantitativno smo prebrojale parametre o veličini uzorka, a onda smo to analizirale i kvalitativno, sve sadržaje, uzorke, jezik i djelatnosti koje su se oglašavale.

Gjurašić je rekla kako je uloga reklame manje više ostala ista kao i danas. - Ona ima informativnu, apelativnu, zabavnu i nagovaračku ulogu. Informacija nema nikakvog smisla ako ne pokrene na akciju. Reklame su uvijek usmjerene na određene ciljne skupine, djecu, kućne ljubimce, dame, muškarce, probranu gospodu koja voli gledati pikantne fotografije i slične slojeve društva.

Mr. sc. Leona Rašica govorila je o stilskim figurama i formama oglašavanja koje su relativno ostale iste kao i 30-ih godina prošlog stoljeća. - To su ponavljanja, kratki izrazi, superlativi, metafore, rime, imperativi i naglašavanja. Humor je tada bio suptilniji, za razliku od današnjeg. - kazala je Rašica. Spomenula je i reklamne kampanje Kaladonta, Francka, Luxa i Nivee koje su se vodile tih godina, te usporedila oglašivačke poruke tih kampanja sa današnjim.

Ivona Macan 

 

  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Ivona Macan
  • Objavljen: 10.03.2017 21:17
  • Posljednja izmjena: 10.03.2017 21:06

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.