Muke po Marini

Rikard Rosetti o Gruškom akvatoriju: Zašto je opći interes ugrožen pojedinačnim sujetama?

Gradonačelnikov savjetnik za more i priobalje, Rikad Rosetti, na Facebook stranici "Grad Dubrovnik" dao je svoje viđenje problematike uređeja Gruškog akvatorija. Tekst prenosimo u cijelosti.

Rikard Rosetti o Gruškom akvatoriju: Zašto je opći interes ugrožen pojedinačnim sujetama?

Donošenjem urbanističkog plana uređenja Gruškog akvatorija stvoreni su preduvjeti za razvoj Gruža koji bi donio razvojni preobražaj gruške i lapadske obale te niz novih, prijeko potrebnih sadržaja Gradu Dubrovniku. Za realizaciju bilo kojeg razvojnog projekta u Gruškom akvatoriju treba završiti studiju utjecaja na okoliš. Bez te studije ne može se zatražiti lokacijska dozvola za Lapadsku obalu kako bi ona konačno postala pristojna prometnica sa osiguranom komunalnom infrastrukturom, za Batalu koja bi dobila urednu komunalnu lučicu i za Marinu Lapad koja bi privukla nove sadržaje i bogate jahtaše.

MARINA LAPAD

Cijena studije koja se izrađuje na Sveučilištu u Zagrebu je bez PDV-a oko 1.140.000 kuna, a u nju je po prethodnim dogovorima najviše trebala uložiti Atlantska plovidba, uz Grad Dubrovnik i Županijsku lučku upravu te pretpostavku kako će koncesionar za gradnju Marine Lapad kojeg odabere Vlada u sklopu uvjeta preuzimanja posla pokriti troškove izrade studije. Koncesiju je dobila Martina Trade u vlasništvu Franja Pašalića koji je prihvatio obvezu plaćanja svih troškova Atlantskoj plovidbi kao i daljnje plaćanje za završetak izrade studije. Međutim, Atlantska plovidba sada protivno prethodnim dogovorima ne želi predati studiju iako joj ona više ne koristi već je želi prodati po komercijalnoj cijeni i na njoj zaraditi.

Ukoliko koncesionar ne prihvati ponuđenu komercijalnu cijenu, biti će neophodno naručiti potpuno novu studiju utjecaja na okoliš uz veliki gubitak vremena od najmanje godinu dana. Po informacijama iz Atlantske plovidbe za ovu kompaniju nepotrebno ulaganje u studiju ne bi bio veliki gubitak novca, ali bi imali satisfakciju usporavanja odabranog koncesionara na dugo razdoblje. Pitam se kada je Atlantska plovidba, od najveće dubrovačke kompanije koja je u svakom momentu stala iza ključnih razvojnih projekata, postala sujetno društvo spremno i svojoj budućoj poslovnoj zgradi koja nastaje u Gruškom polju i nagrađivanom Hotelu Lapad rušiti cijenu i atraktivnost, osiguravajući pogled na neurednu Batalu i neuglednu Lapadsku obalu, ucjenjujući gospodarstvo cijelog Grada?

KOMUNALNA LUČICA BATALA

Iz drugih razloga, koje se također usudim nazvati sujetama, Županijska lučka uprava nije spremna prihvatiti prijedloge financiranja uređenja komunalne lučice s oko pet stotina vezova za Dubrovčane koji su vlasnici malih barki, nisu milijuneri i Grad Dubrovnik, koji nažalost po propisima nije nadležan za svoje more, već je ono pod Županijom, im želi omogućiti kvalitetno, komunalno uređeno pristanište.

Građani na Batali se muče, barke na nezaštićenim vezovima na bovama bivaju oštećene, a Lapadska obala se ne može proširiti na dvotračnu cestu s parkingom i šetnicom bez spremnosti svih nadležnih institucija na djelovanje i suradnju. Projekt Marine ovisi o projektu Komunalne lučice, projekt rekonstrukcije prometnice čime će napokon prestati pucati cijevi i zatvarati se Lapadska obala ovisi o oba obalna projekta, a sva tri počivaju na studiji utjecaja na okoliš. Pitam se je li zaista potrebno imati istu političku opciju na vlasti na svim razinama, a njene simpatizere u privatnom sektoru, da bi se moglo prihvatiti sufinanciranje od „druge strane“, kada bi svaka razina vlasti trebala postojati isključivo zbog građana, a u njihovu korist raditi?

OTVORIMO VRATA RAZVOJU

Osvrt sam napisao iz potpuno osobnih razloga – ne kao bivši političar, ne kao bivši veleposlanik, ne kao bivši direktor marine, ne kao kapetan duge plovidbe i ne kao savjetnik u Gradu Dubrovniku čije ću kanale koristiti da bi ova razmišljanja podijelio s javnosti, već kao Gružanin, ali prije svega kao djed koji bi s unučadi volio prošetati uređenom, svjetskom Lapadskom obalom, pokazati im jahte, vezove na pontonima i rezultate neopterećene suradnje.

Realizacija projekata u sklopu UPU-a Gruž je na dugoročnu korist, političku i poslovnu svim dionicima, bez obzira tko u nju uložio  i u kojem omjeru. Vrijeme se ne može zaustaviti, Atlantska ga ne može zaustaviti Franju Pašaliću, Županija Gradu, niti obratno i u bilo kojem slučaju; vrijeme se nažalost može lako izgubiti jer u svemu ovome nismo sami, kao što su povezani navedeni projekti, povezane su institucije s građanima kojih će, ovisno o uvjetima i mogućnostima biti manje ili više, kao i prihodima koji će ovisno o spremnosti na prihvaćanje investicija biti manji ili veći. Uvažavajući odgovornost za kompetitivnost i napredak Dubrovnika navedenih dionika vjerujem da će se dijelovi slagalice posložiti i otvoriti vrata razvoju Gruža koji će svima, a najviše građanima donijeti dobitak.

 

Rikard Rossetti, 6. 11. 2012.


  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: I.B. / PortalOko
  • Objavljen: 06.11.2012 17:03
  • Posljednja izmjena: 06.11.2012 17:04
Šalji dalje:

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.