Suđenje za tragediju

Rudine: Tijekom vožnje, sustav na vlaku zabilježio je 127 prolaznih kvarova

Na suđenju za željezničku nesreću u Rudinama u srpnju 2009., u kojoj je poginulo šest osoba, a teže i lakše ozlijeđeno njih 55, danas je na Županijskome sudu u Splitu svjedočio posljednji svjedok obrane, strojovođa HŽ-a Mate Sekulić, koji je tim nagibnim vlakom upravljao dan prije neseće.

Rudine: Tijekom vožnje, sustav na vlaku zabilježio je 127 prolaznih kvarova
Kako je rekao predsjedniku sudskog vijeća Damiru Romcu, sjeća se da je tijekom vožnje automatski sustav za kontrolu dojavio niz prolaznih i jedan trajni kvar na vlaku.

Ti prolazni kvarovi, koje bilježi MMS sustav, uklanjaju se tijekom vožnje i ne ugrožavaju sigurnost, rekao je Sekulić.

"Sustav je zabilježio 127 prolaznih kvarova. Neki od njih su bili nepravilan rad klime te ostali prolazni kvarovi nagibne tehnike. Sjećam se i da jedan motor nije vukao punom snagom. Amortizeri su cvilili," ispričao je svjedok Sekulić.

Tek na upit branitelja okrivljenika svjedok Sekulić je odgovorio kako je jedan od kvarova na nagibnom sustavu bio trajan, zbog čega je od Perkovića do Zagreba morao usporiti vožnju na 80 kilometara na sat.

"Kad sam stigao u Zagreb, sve sam kvarove prijavio, a samo dan prije nesreće taj je isti vlak u našoj radionici dobio zeleno svjetlo za vožnju. Ne bi ga dobio da nisu sve prekontrolirali", zaključio je Sekulić.

Elaborat iz Slovenije nije prihvaćen

Sudskom je vijeću tijekom rasprave braniteljski tim petorice optuženih priložio elaborat sa Strojarskog fakulteta u Ljubljani.

Prema elaboratu, jednak je klizni faktor kad je kiša ili bilo koja druga oborina.

Zastupnica optužbe Rene Laura usprotivila se prijedlozima obrane tvrdeći da su usmjereni isključivo prema odugovlačenju postupka. Posebno je istaknula da se elaboratom iz druge države, Slovenije, ne može koristiti za dokazne svrhe.

Suđenje za nesreću u Rudinama nastavlja se 5. srpnja ispitivanjem vještaka.
  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Gospari.hr
  • Objavljen: 02.06.2011 19:04

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.