„Brendiranje je nekad bilo luksuz, ali sad je nužnost. Svaki grad, regija ili država moraju se izboriti da budu prepoznatljivi i konkurentni te da uzmu svoj dio kolača.“, istaknuo je Božo Skoko, savjetnik za strateško komuniciranje i projekte brendiranja Millenium promocije i docent na zagrebačkom Fakultetu političkih znanosti.
Dodao je kako je Dubrovnik jedina danas globalno poznata hrvatska turistička destinacija, koja se već godinama nalazi u top 100 svjetskih destinacija.
Skoko smatra da, iako se u zadnjih nekoliko godina Hrvatska uspjela dobro pozicionirati na europskom tržištu, sada je pravo vrijeme da Lijepa naša postane brend. „Moramo iskoristiti prigodu ulaska u EU. Takva prilika ne događa se često. Dolazimo na pozornicu gdje živi 500 milijuna ljudi i to nam je sjajna šansa da se predstavimo“, naglasio je Skoko.
Direktor Millenium promocije, Mario Petrović, ističe da su za proces brendiranja najvažniji ljudi u destinaciji koji moraju prihvatiti postavke tog procesa. Stoga se to, kako smatra, i može provesti samo tamo gdje postoji interes većine, građana, javnog i privatnog sektora. Iako će udruženim snagama odlučivati koje destinacije će brendirati, Petrović je naglasio kako bi mu osobno bio izazov brendirati Grad Zagreb, ali i rodno područje Slavonije koje obiluje prirodnim ljepotama i posebnostima, međutim još uvijek nije dovoljno turistički prepoznato.
„Brend nije slogan ili logo. To je odgovor na pitanje što je neka destinacija, što je čini jedinstvenom i pamtljivom. Nakon toga poseban je izazov ponašati se u skladu s brendom“, istaknula je Neda Telišman-Košuta, stručna savjetnica u Institutu za turizam.
Institut za turizam i Millenium promocija dosad su samostalno realizirali više projekata brendiranja destinacija. Tako su stručnjaci s Instituta za turizam autori više studija, između ostalih za Općinu Bol, Istočnu Slavoniju, Grad Benkovac, Nacionalnu udrugu obiteljskih hotela, Primorsko-goransku županiju, Općinu Jelsa, Dubrovačko-neretvansku županiju, Općinu Ljubuški, Slavonski Brod, Općinu Brtonigla, dok su agencijski stručnjaci Millenium promocije posljednjih godina radili na brendiranju Hvara, brendiranju Karlovca i Samobora, turističkoj promociji Velike Gorice, Hercegovine i drugih destinacija.