Tranzicija

SOCIJALISTIČKA PRIVREDA: Propao i slovenski 'Tomos', najpoznatiji proizvođač motocikala u bivšoj državi

Tvrtka 'Tomos industrija' iz Kopra, poznata još iz vremena bivše Jugoslavije po proizvodnji motocikala i izvanbrodskih motora, u srijedu je otišla u likvidaciju, a 60 zaposlenih bit će preraspoređeno na druge poslove.

SOCIJALISTIČKA PRIVREDA: Propao i slovenski 'Tomos', najpoznatiji proizvođač motocikala u bivšoj državi
Tvrtka 'Tomos industrija' iz Kopra, poznata još iz vremena bivše Jugoslavije po proizvodnji motocikala i izvanbrodskih motora, u srijedu je otišla u likvidaciju, a 60 zaposlenih bit će preraspoređeno na druge poslove u okviru tvrtke Hidria u koju je Tomos uključen od 1998. godine.

Vijest je iznenadila zaposlene koji tvrde da su imali dosta narudžaba za iduće dvije godine, ali ju je potvrdio direktor Marjan Kanduč, koji je istaknuo da će biti sačuvana robna marka Tomos koja će se nastojati i dalje razvijati.

- Bili smo zadnji takav proizvođač u Europi, ali ćemo zbog konkurencije i troškova morati preseliti proizvodnju izvan Slovenije, rekao je, dodavši da se ukida samo proizvodnja, dok će razvojni odjel i dalje raditi.

Sindikat je pozdravio odluku da neće biti otpuštanja zaposlenih, ali tvrdi da za prekid proizvodnje u Sloveniji nije bilo razloga jer je narudžaba za motocikle, skutere i bicikle s motorom u Europi i Americi dosta, pa takva proizvodnja ima perspektivu.

Poduzeće Tomos, što je kratica za Tovarna Motornih koles Sežana (tvornica motornih bicikala Sežana), registrirano je 1954. u Sežani u okviru tadašnjih strateških napora da se industrijaliziraju krajevi koji su gravitirali prema Italiji.

No, nekoliko mjeseci kasnije slovenska republička vlada donijela odluku da se velika tvornica s tim imenom sagradi u Kopru, nakon što je bilo riješeno pitanje razgraničenja s Italijom, a zona B pripala Jugoslaviji.

Tvornicu je 1959. čak posjetio i tadašnji jugoslavenski diktator Tito. Na njezinom je prostoru nakon smanjivanja proizvodnje u 90-im godinama postavljen tehnološki park. U to je vrijeme Tomos imao ugovor o licenci s kompanijom Steyr-Daimler-Puch, a u 70-im i 80-im godinama posebno su popularni bili njegovi modeli Kolibri.

  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Gospari.hr
  • Objavljen: 25.10.2012 20:51
Šalji dalje:

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.