Naoko bezazleno pitanje jednog od vozača, koji trenutno vozi linije po Dubrovniku, "može li ga se staviti na 'konavoske linije' jer planira podići kredit", otvorilo je Pandorinu kutiju navodnih malverzavcija, koja svakako spadaju u sferu gospodarskog kriminaliteta.
Tako, prema našem izvoru iz Uprave ove tvrtke, nedavno su "uhvaćena" trojica vozača koja su vozila na "konavoskim" linijama, a kako dalje tvrdi naš izvor, oštetitli su tvrtku za pozamašan iznos.
"Eto kako nastaju gubici na konavoskim linijama, i to po slijedećem šablonu: Deset tura, na svakoj bi se uzelo u prosjeku po 300 kuna, što je tri tisuće kuna dnevno. To pomnožite s brojem dana kojim se vozi, prosječno 25, dakle rezultat je 75 tisuća kuna. Pa vi sad vidite", kaže naš izvor, koji iz razumljivih razloga želi ostati anoniman.
"Manjkav je sustav naplate, kada bi spomenuti vozači izdavali primjerice pet karata, na zadnjoj karti bi prekinuli dovod struje u uređaj, a vozna karta koja bi tada bila isprintana, odnosno sve karte isprintane u toj "seriji", ne bi bile evidentirane u uređaju, dakle u dnevnom utršku vozača. E tada bi, zbog pogreške u sustavu, vozaču štimao broj prodanih karata, svi putnici bi imali karte, no ta transkcija ne bi bila evidentirana u dnenom izvješću vozača, čime je Libertas takvim postupanjem oštećen", rekao je naš izvor, te dodao kako bi spomenute karte bile evidentirane u 'glavnom računalu', na temelju čega su spomenuti vozači i "uhićeni" u nedozvoljenim radnjama.
"Ovo je najvjerojatnije trajalo godinama, i ne znam zašto ovakva djela od strane uprave i ostalih službi nisu sankcionirana“, rekao je naš sugovornik te ukazao na sljedeće probleme.
Ima li direktor Deranja ulogu?
Tako naš sugovornik tvrdi kako Uprava, nakon saznanja, nije prijavila vozače koji su se 'zaigrali', već im je dozvoljena mogućnost sporazumnog raskida ugovora, što su i prihvatili.
"Tvrtka im je toliko izašla na ruku da će im ili platiti neiskorištene godišnje odmore, ili će raskid ugovora aktivirati nakon korištenja odmora“, kaže naš izvor, te dodaje kako je očit nedostatak u sustavu naplate. Sam sustav je posebna priča, čija nadogradanja "pada" već godinama, unatoč mnogim pokušajima uprave Libertasa.
"Ne znam zašto direktor štiti vozače, je li to zbog činjenice da se, možda, privatno druži s njima, ali prikrivanje ovakvih djela je kazneno djelo“, rekao je naš sugovornik te dodao kako je zbog ovog slučaja i uveden famozni "Proglas o tajnama" u ovom poduzeću.
Direktor anonimne navode tumači na drugačiji način
Naime, Đuro Deranja u svome odgovoru, koji nam je poslao, navodi kako 'nije točno da je ovome društvu navedena šteta u navedenom iznosu (10 milijuna kuna), a da su je počinili vozači, kako se sustav naplate kontinuirano unaprjeđuje na korist korisnika usluga, te da je isti uveden prije 10 godina.
"Proglas o tajnama" nije donesen isključivo u vezi s radom vozača na pojedinim linijama, već je 2013., u prosincu donesena Odluka o poslovnoj i profesionalnoj tajni kojim se detaljnije uređuju odredbe iz Zakona o zaštiti tajnosti podataka, Pravilnika o radu i kolektivnog ugovora LIBERTAS DUBROVNIK-a d.o.o“.
Sukladno zamolbi direktora Deranje njegov odgovor objavljujemo u integralnom obliku.
