Riječ je o predmetu čiji su kurikulum izradili Institut za društvena istraživanja u Zagrebu, riječki Centar za studije mira i konflikata i Prva riječka hrvatska gimnazija, piše Dubrovački Dnevnik. Sastavljači navode kako se program temelji na postavci da je za ostvarivanje osobne i društvene dobrobiti učenika nužno razvijati znanja, vještine i stavove o važnosti povezanosti u zajednici i aktivnog djelovanja pojedinca te se stoga dijeli u tri područja – dobrobit, povezanost i djelovanje.
Primjerice, u sklopu 'povezanosti' učenike se planira poticati da prihvaćaju i poštuju svoje tijelo i sebe kao osobu te da izbjegavaju negativne emocije prema samima sebi. Naglasak je na samopoštovanju, empatiji, potrebi za suradnjom, međusobnim pomaganjem, solidarnosti, zajedničkom radu... U samome kurikulumu je naznačeno kako je „cilj povezivanja razvoj odnosa temeljenih na međusobnom poštovanju i uvažavanju različitosti, prihvaćanju drukčijih identiteta i stavova“.
ZANIMLJIVE TEMATSKE CJELINE
'Djelovanje' pak učenike potiče da aktivno sudjeluju u pozitivnim društvenim promjenama te da uče o aktivnom djelovanju u lokalnoj zajednici, brizi za okoliš, utjecaju na političke procese, važnostima kulture, sporta, ljudskih prava...
Program zapravo zvuči idealno, posebno gledajući kroz kontekst znanja i vrijednosti koje su potrebne mladima u današnjem svijetu jer okosnice su tematske cjeline koje obuhvaćaju demokraciju, civilno društvo, migracije, urbanizam, kulturu, medije, sport, zdravlje, ekonomiju, društvenu jednakost... Za sad su riječki srednjoškolci, prema pisanju medija, nakon provedenog pilot-projekta i više nego zadovoljni.
Prema za sada iskazanom interesu u Primorsko-goranskoj županiji 17 je srednjih škola koje idu s izbornim predmetom Škola i život, a od iduće godine trebao bi biti ponuđen i učenicima čak 47 srednjih škola. Hoće li i dubrovačke škole nekad u budućnosti usvojiti ovaj program koji je prilika da se mladi aktiviraju u lokalnoj zajednici?
Profesorice hrvatskog jezika Mariela Marković upoznata je s osnovnim načelima ovog programa te smatra kako je dobar.
- Bilo bi dobro da i naše škole to uvedu ako želimo mlade i osviještene ljude koji će sutra voditi ovu državu u prosperitet. Definitivno je dobro početi što ranije. Čula sam neke kritike kako je to novo opterećenje za učenike, ali mislim da to nije osnovano. Taj će program birati i dalje oni učenici koji to žele – kazala je Marković te dodala kako je program kreiran u pravo vrijeme.
Zbog društvenih mreža, dodala je profesorica Marković, danas je sve površno stoga je mišljenja kako je samo dojam da mladi imaju puno informacija i sve znaju.
Kakva je situacija u drugim dubrovačkim školama praočitajte na Dubrovačkom Dnevniku.