Župan Dubrovačko – neretvanski Nikola Dobroslavić i ravnatelj Županijske lučke uprave Željko Dadić danas su posjetili Kalamoteze i s njima razgovarali o problemu povezivanja otoka i Grada. Lučka struktura na otoku Koločepu nije obnavljana još od vremena Austro ugarske, a po projektu iz 12. mjeseca prošle godine riva je produljena za četiri metra i proširena za preko trinaest metara čime su stvoreni uvjeti za pristajanje brodova veličine Postire ili None Ane.
"Vrijednost investicije je 12 i pol milijuna kuna, a financirana je iz sredstava Županijske lučke uprave“, govori ravnatelj Županijske lučke uprave Željko Dadić i dodaje da podržava inicijativu Mjesnog odbora Koločepa za brodskom linijom, budući otok za to ima sve preduvjete.
"Županijska lučka uprava ovim je okrunila veliki posao u zadnje tri godine, a radi se o pristaništu na Šipanu, uvali Gruž, obnova Kaša i rješavanja problema gradske lučice gdje Županijska lučka uprava ne može riješiti ništa prije izrade Studije utjecaja na okoliš“, govori Župan Dobroslavić.

Inicijator peticije i stanovnik otoka, Đuro Musladin, kaže kako se mještani još sjećaju kada je 1928. brod pristajao na Koločep, a postoje i fotografije na kojima se vidi kako hidroavion slijeće na plažu.

"Prije osamdeset godina bili smo gotovo centar, a sada smo zadnji“, govori Musladin koji od Grada Dubrovnika očekuje pozitivan odgovor na zahtjev za brodskom linijom.

"Također, od Grada se zahtijeva i uređenje plaže i javne rasvjete koja je također obećana jer sljedeću turističku sezonu trebali bi dočekati što spremniji“, govori Đuro Musladin.
Što kažu stanovnici otoka Koločepa, potpisnici peticije koji žive na Gornjem čelu i kad im je potreban rijetki odlazak u grad pješače tri i pol kilometra do broda:
Nedjeljka Bobanović
"Nama je potrebna brodska linija kako bi točno znali kada brod odlazi i dolazi, otok je potreban gradu i obratno. Ne možemo biti izolirani i građani drugog reda, u nekom prekrasnom prostoru i strepiti čiji smo plijen.
Moraju nam se osigurati normalni standardi kakve imaju stanovnici Zatona, Mokošice, Donjeg čela, Lopuda, Šipana, Suđurđa. Na ovome se prostoru živi tisuću godina i više, prema tome imamo prava kao i ostali građani. Ne možemo reći koji brod želimo, na drugim je institucijama da to riješe. Plaćamo poreze, komunalne naknade kao da živimo u Gradu. Moramo biti svjesni da je danas u svijetu sve veća intencija oživljavanja elitnih gradskih predgrađa.
Po prirodnim ljepotama, konfiguraciji, mogućnostima i blizini možda smo najelitnije predgrađe u Europi, a nemamo brodsku vezu kako bi bolesnici išli u bolnicu, djeca se školovala, išla vrtić, institucije što nam treba, nabavljanje namirnica. Ne tražimo ništa luksuzno.“
Nada Golubović
"Pedeset godina živim na Kalamoti. Iz grada sam, ali mi je ovdje bila starina u koju sam se preselila kad sam pošla u mirovinu. Prije smo barem imali nekakvu vezu. Danas ništa više. Teško je živjeti na otoku, ali ja i moja kolegica barem smo uspjeli srediti liječničku skrb prije par godina u Donje Čelo. Potrebno mi je sat vremena hoda kako bi došla do liječnika. Uvijek mi netko pomogne u organizaciji kupovine i drugih potrebnih stvari. Kalamota živi jedino preko ljeta.“
Ivana Pače
"Četiri godine živim na Kalamoti. Djeca mi nažalost ne mogu ići u vrtić jer nema brodske linije, a žao mi ih je buditi ujutro zimi oko pet sati kako bi došli na brod u Donje čelo. Zimi je malo teže živjeti, naročito ako su tu mala djeca.“
Ivo Musladin
"Lagan je život na otoku, jedino da je bolje povezano, naročito nama koji smo stari. Moramo pješačiti 3,5 km, a plaćamo sve takse koje plaćaju građani Dubrovnika. Na otoku živim već 75 godina. Puno bi značila brodska linija, a snalazimo se s traktorima, pješke i svakako. Ako se dogodi hitan slučajno dođe nam Lučka kapetanija ako je lijepo vrijeme, a ako nije ništa. Napušteni smo kao da smo ne znam gdje. Potrebna je linija barem četiri puta dnevno.“
PortalOko.hr
PortalOko.hr
PortalOko.hr
PortalOko.hr
PortalOko.hr
PortalOko.hr
PortalOko.hr
PortalOko.hr
PortalOko.hr
PortalOko.hr