PRIJEVREMENI IZBORI 2016.

ŠTO KAŽU STRUČNJACI O KAMPANJI: Dosad bez jakih i konkretnih poruka za privlačenje birača

Da nije bilo objavljivanja kompromitirajuće snimke razgovora vođe Narodne koalicije Zorana Milanovića s predstavnicima braniteljskih udruga, mogli bismo reći da je ovo bio jedan od najmirnijih početaka predizborne kampanje, što automatski sugerira i da dosad ni od koga nismo čuli ništa vrijedno pozornosti. Sada se polemike više vode o Milanovićevom spominjanju majke predsjednika HDZ-a Andreja Plenkovića, nego o sadržaju izbornih programa.Stručnjaka za odnose s javnošću Krešimira Macana upitali smo hoće li nastavak biti nešto zanimljiviji, uz više međusobnog prepucavanja o detaljima tih politika, ili slijedi udar na političke suparnike.

ŠTO KAŽU STRUČNJACI O KAMPANJI: Dosad bez jakih i konkretnih poruka za privlačenje birača
Bez mnogo strategije

- Ne, očekujem da će kampanja do kraja biti ovakva, jer se ne vidi mnogo strategije, osim donekle u Mostovoj kampanji, ali i ona nije nekog volumena. Svi se ponašaju kao nekad stari vojnici, “džombe” - imaju kalendar i odbrojavaju da je prošao još jedan dan kampanje. Da konačno dođu ti izbori pa da mogu početi pregovarati. Dojam je da nitko ne pokušava preuzeti neku od pozicija, spustiti neku stranku ispod praga, ili na bilo koji način promijeniti odnose snaga. Jer kampanja je vrlo slična sportu ili ratu, zato se i zove kampanja. Ako ne napadaš, ne možeš niti osvojiti neku poziciju. Neće se nitko dragovoljno povući i otići. Ako svi samo stoje na svojim pozicijama onda bi netko tko nešto radi to mogao iskoristiti. To može biti Most, Živi zid, Bandić, ili netko četvrti - ističe Macan, koji također smatra da je objava Milanovićevog razgovora s dijelom branitelja prvo što je isplivalo mimo toga i donijelo više odjeka i rasprava. On ističe kako zasad nema negativne kampanje, jer nitko nikoga ne napada, a prljave će, dodaje, možda i biti, jer uvijek ima nekih sitnih podmetanja.

- No, ne i negativne gdje bi se reklo zašto netko nije dobar izbor i to jednostavno zato što ne rade. Jer dvije velike stranke računaju kako će morati razgovarati s Mostom pa ga ne treba toliko napadati, a druge ne doživljavaju ozbiljno. Ne možeš osvojiti poziciju bez da, primjerice, kažeš: u proteklih osam mjeseci ova država je bila u kaosu, mi vam nudimo siguran smjer. To bi mogao reći Milanović. Ali on nije ispričao priču o kaosu, niti rekao da su za njega krivi HDZ i Most, nego ispada da je za to kriv Karamarko. A ako je tako - pa Karamarko je otišao. Što znači da krećemo od nule.

HDZ u poruci ima “vjerodostojno”. U čemu je vjerodostojan? Vjerodostojan je sam Plenković, ali oni kažu “vjerodostojno”. A Plenković tek želi vratiti vjerodostojnost u politiku, pa ne može onda biti slogan “vjerodostojno”. “Pošteno”, “Europljanin”, ili “novo lice”, sve bi to nešto značilo, sigurno više nego ovo. Dakle, kampanje su im više kao pro forma, a nisam siguran da stvarno rade. Bandić je za predsjedničke izbore 2009. hodao po ledu i dijelio jabuke i na kraju završio s istim rezultatom s kojim je i ušao u kampanju. To su te kampanje koje “ne rade”. Odradiš ih, ali ne dopiru do birača - zaključuje Macan.

Premalo novca

Politolog Ivan Rimac kaže kako je prvih dana kampanja bila očekivano slabašna i mlaka, ne zato što se kandidati ne žele nametati, nego zato što su izbori došli prerano u odnosu na prethodne pa stranke nemaju novca za opsežniju kampanju. Stoga je, dodaje, gotovo vidljivije ponašanje alternativnih ili novih opcija nego dominantnih igrača, a većinom su svi usmjereni na medijski prostor koji su i tako obvezni dobiti.

- Naravno, događaju se svojevrsni gerilski upadi u medijski sustav, tako da date neku jaku izjavu i od toga napravite vijest koja će vas tu dugo držati. To se dogodilo i s Milanovićevim izjavama, bez obzira na to što ne znamo sigurno tko ju je plasirao u medije i, što je dvojbeno, kome to koristi, a kome ne. Sigurno je da će one zbog svoje jačine i konsekvenci u nekim aspektima izgledati medijski atraktivno i zadržati se neko vrijeme u medijima. Ne očekujem dugoročno zaoštravanje, mislim da će manje opcije i dalje graditi pristup na tome da objašnjavaju kako HDZ i SDP ne valjaju i da su dosad morali već nešto napraviti, a nisu. Dok će HDZ i SDP ići u kampanju u kojoj je teško uočiti razlike u programima i tu će vjerojatno ostati prostora čak i za međusobne razgovore u slučaju potrebe - zaključuje Rimac.

Prema njegovim riječima, bit će još sitnih podvala u obliku izvlačenja nekih afera iz prijašnjih vremena, no to ukupno neće biti relevantno, jer je očito da imamo nekakav balans između tih bivših grijeha. “Čini mi se da su se i glasači vrlo čvrsto vezali uz svoje opcije i više nemaju potrebu za nedisciplinom. Bar dosad provedena istraživanja pokazuju da prvi put SDP ima vrlo čvrstu izbornu bazu, discipliniraniju nego što je bila prije, u prvom redu zbog negativnih iskustava s prošlom vladom. Mislim da načelno nema favorita i teško je reći kome bi takva kampanja mogla odgovarati. S jedne strane ovi ekscesi možda će samo malo zamutiti vodu, ali neće značajnije utjecati na glasačko tijelo”, smatra Rimac.

Izvor: Glas Slavonije 
  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Aida Čakić/Iva Dedo
  • Objavljen: 29.08.2016 18:03
  • Posljednja izmjena: 29.08.2016 18:04

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.