POZADINA TROŠKA

Što zapravo plaćate kad kupujete avionsku kartu?

Cijenu avionskog prometa uvelike diktira cijena goriva. Pritom treba znati da veliki avioni poput Boinga 747 po sekundi troše oko četiri litre goriva, a po satu oko 15 tisuća litara.

Što zapravo plaćate kad kupujete avionsku kartu?
Mislite li da su avionske karte iznimno skupe? Busines Insider objasnio je koji se sve troškovi skrivaju iza (naizgled) visoke cijene, prenosi punkufer.dnevnik.hr.

Točnije, objasnili su cijenu na uzorku avionske povratne karte u iznosu od 300 američkih dolara ili 1950 kuna između grada Peoria u američkoj saveznoj državi Illinois i Raleigha u Sjevernoj Karolini. 

Porezi i naknade čine 21,1 posto totalne cijene karte, odnosno 63,35 dolara (oko 412 kuna). 

7,5 posto od te cijene ide za standardni porez. Četiri i pol dolara (30 kuna) iznos je naknade koji se naplaćuje u svakoj zračnoj luci u koju avion sleti.

Avionska karta iz Peorije do Raleigha i natrag imala je jedno presjedanje u Chicagu, pa je ovu naknadu morala platiti četiri puta. 

Četiri puta mora se platiti i porez za polijetanje i slijetanje koji iznosi 4,10 dolara, odnosno oko 26 kuna. 

Na kraju tu je i sigurnosni porez u iznosi od 5,60 dolara, odnosno 36 kuna, koji se standardno naplaćuje u američkom avioprometu nakon 11. rujna 2001. 

Izuzmemo li poreze i naknade, osnovna cijena avionske karte iznosi 235,65 dolara ili oko 1532 kuna. Od ovoga iznosa naplaćuje se gorivo i plaće za radnike u zrakoplovnoj kompaniji. 

Treba li spomenuti da veliki avioni poput Boinga 747 po sekundi troše oko četiri litre goriva, a po satu oko 15 tisuća litara? Kada je poznato da tona goriva u prosjeku iznosi 750 do 800 eura (5600 do šest tisuća kuna), onda sve postaje jasnije, zar ne?
  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: youtube
  • Objavljen: 09.11.2017 08:14
  • Posljednja izmjena: 08.11.2017 20:08

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.