Crna kronika

SUSTAV KOJI JE MOGAO SPRIJEČITI TRAGEDIJU 'Nismo ga htjeli koristiti zbog straha od hakera'

Tehnologija koja je mogla spriječiti tragediju Germanwingsovog zrakoplova koji je u utorak udario u francuske Alpe postoji već godinama, no zračni prijevoznici se protiv nje bore rukama i nogama.

SUSTAV KOJI JE MOGAO SPRIJEČITI TRAGEDIJU 'Nismo ga htjeli koristiti zbog straha od hakera'

Proizvođači zrakoplova u Europi i Americi razvijali su tehnologije koje bi učinile avione ‘otpornim na otmice’. Boeing je još 2006. godine prijavio patent za ‘sustav neometenog autopilota.’

Takav sustav omogućio bi pilotima, zračnoj kontroli ili sigurnosnim agencijama da aktiviraju automatski mod leta koji ne bi mogao isključiti nitko tko se nalazi u avionu.

Zrakoplovu bi zračna kontrola mogla zadati kurs, i moglo bi ga se sigurno spustiti koristeći postojeće sustave za automatsko slijetanje.

Izvori iz Boeinga tada su tvrdili kako bi tu tehnologiju bilo moguće ugraditi u sve zrakoplove do 2010., no to se nije dogodilo zbog zabrinutosti pilota i zrakoplovnih kompanija.

Britanska Agencija za civilno zrakoplovstvo tvrdi kako ne postoji sustav za daljinsko upravljanje avionima koji bi se mogao nositi s prometnom gužvom na nebu.

- Neke tvrtke rade na tome, ali tehnologija još ne postoji u praktičnoj ili iskoristivoj verziji, izjavio je glasnogovornik Agencije.

Sindikat pilota također se protivi se uvođenju zrakoplova bez pilota ili sustava koji bi mogao preuzeti kontrolu nad zrakoplovom - a kao glavni razlog predstavnici navode brigu da bi avioni bili ranjivi na napade hakera.

- Imati dva pilota u avionu učinilo je letenje najsigurnijim oblikom javnog prijevoza. Fokus nakon ovakve tragične nesreće trebao bi biti na osiguravanju uvijeta da oba pilota uvijek imaju pristup kokpitu, te da ih je nemoguće spriječiti da ponovno uđu, rekao je glasnogovornik sindikata.

Podsjetimo, svijet je u utorak ostao u šoku nakon što je kopilot Germanwingsovog Airbusa Andreas Lubitz najvjerojatnije namjerno zabio zrakoplov u francuske Alpe, iskoristivši priliku da se zaključa sam u kabini nakon što je kapetan izašao na WC.

Dok je kapetan udarao rukama i nogama po vratima pilotske kabine i preklinjao Lubitza da ga pusti natrag, što su otkrile jezive snimke s crne kutije, Lubitz je potpuno mirno i bez riječi postavio automatsku kontrolu visine na najmanju postojeću razinu - 30 metara - što je uzrokovalo udar u planinu na čak 2000 metara nadmorske visine.

  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Gospari.hr
  • Objavljen: 28.03.2015 20:59
  • Posljednja izmjena: 28.03.2015 20:58
Šalji dalje:

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.