Prva Katana je predstavljena još daleke 1981. godine, a nastala je pod budnim okom njemačkog dizajnera Hansa Mutha.
Bezvremenski dizajn, hrabre, oštro sječene linije motocikla su bile prava šaka u oko ljubiteljima motociklizma u to vrijeme. Mnogi su sumnjali u uspjeh tog modela, kojeg nisu mogli svrstati ni u jedan „kalup“, ali uspjeh nije izostao.
Katana se je proizvodila s raznim izvedbama agregata, ali dizajn je taj koji ju je oduvijek izdvajao iz gomile drugih motocikala. Uz tada već prepoznatu Suzuki kvalitetu i za to vrijeme odlična vozna svojstva, bila je san mnogih.
I na našim prostorima imala je kultni status. Mnogi će se sa sjetom prisjetiti tih prekrasnih srebrenih strojeva koji su uz još nekoliko konkurentskih japanskih modela, zauvijek ostavili trag u njihovim srcima.
Što nam Suzuki danas predstavlja?
Dvadesetak godina nakon prve verzije Katane koja je bila bazirana na modelu GS 1100, povijest se ponavlja. Za bazu novog modela poslužio je dobro znani model GSX-S1000 kojeg pogoni neuništivi K5 agregat.
Za nezahvalan posao reinkarnacije legende, zadužen je poznati talijanski dizajner Rodolfo Frascoli iza kojeg je nekoliko prekrasnih modela koje je dizajnirao za Moto Guzzi i Triumph. Vodio se je zadanim formama oštro sječenog dizajna, koji kao da je nastao pod rukom samuraja i njegove vjerne katane. 14 mjeseci rada je bilo potrebno da se dotjera svaka sitnica i novi motocikl predstavi javnosti na Intermot salonu u Kelnu, a nešto kasnije i na EICMA salonu u Milanu. Nova Katana pobrala je redom pozitivne kritike struke, a što je najvažnije i potencijalnih kupaca.
Prednji far je uprkos svim današnjim dizajnerskim pravcima ostao kvadratast. Povrh njega nalazi se omanji plastični vjetrobran, a moramo primjetiti da čak i sjedalo podsjeća na stari model.
Linije motocikla su oštre i kompaktne, a svi dosjedi plastika i metala su izvedeni vrlo kvalitetno.
Naravno, prema današnjim standardima,led sijalice nalazimo u prednjem faru, pokazivačima smjera i u stop svjetlima.
Kada se okrene ključ u bravi, na digitalnom displeju nam se ukaže poznati Katana logo, a prilikom paljenja agregata počinje igra zgodno izvedenog digitalnog prikaza brojača okretaja i prikaza brzine.
Na displeju su prikazani još i količina goriva, temperatura motora, kontrole ABS-a i TC- kontrole trakcije, signalne lampice za ulje, servisni interval, a tu je i pokazivač trenutačno odabranog stupnja prijenosa.
Agregat je kako smo spomenuli već provjeren i poznat iz modela GSX-S1000 . Redni četverocilindraš nam isporučuje zdravih 148 ks uz okretni moment od 108 Nm pri 9500 obrtaja u minuti.
6-stupanjskom mjenjaču se nema što prigovoriti, nevjerojatno je tih i precizan, a mijenjanje brzina je prava zabava.
Kontrola trakcije u 3 stupnja nam omogućava da motocikl prilagodimo uvjetima na cesti i našim afinitetima. Tako možemo odabrati mod za sport, grad i kišu. A najsmjelijima je omogućeno i potpuno isključivanje kontrole trakcije. To je naravno popraćeno s velikom navalom snage na stražnji kotač, a ujedno i bočnim proklizavanjem koje mnoge veseli.
Na postavkama za grad motocikl se ponaša „ prijateljski“ i oprašta nam male nesigurnosti i nepažnje pri naglom dodavanju gasa , a to radi vrlo nenametljivo, čineći vožnju pravim užitkom. Ne treba govoriti kako ovom agregatu ni u jednom trenutku ne fali snage, kako u gradu, tako i pri većim brzinama.
Okvir Katane, za razliku od čeličnog cijevastog koji je krasio stari model, sada je aluminijski, a aluminijska je i masivna stražnja vilica.
ABS sistem je također nenametljiv i odlično obavlja svoj posao. Položaj vozača je rekli bismo „u motoru“. Vozač svojim tijelom čini jedno s ovim motociklom i ne „visi“ s njega kao što je to čest slučaj sa sportskim motociklima. Ruke su ispružene ,a torzo u blago nagnutom položaju.
Suvozačko sjedalo je dosta široko i komforno, tako da se ovaj motocikl može s pravom svrstati u sport tourere.
Ovjes je nešto krući, a kao takav odgovara snazi koju isporučuje agregat od 148 ks. Tako sprijeda nalazimo USD Kayabinu vilicu promjera 43 mm, kojoj možemo podešavati čvrstoću, baš kao i zadnjem mono amortizeru.
Za zaustavljanje se brine sprijeda par diskova od 310 mm s radijalnim prihvatom Brembo kočionih čeljusti i četiri klipa, a straga jedan disk promjera 220 mm, kojeg grize Nissin kočiona čeljust.
Tvornički pneumatici ovog motocikla su Dunlop Sportmax Roadsport 2, sprijeda u dimenziji 120/70 ZR17, a straga 190/50 ZR17.
Nova Katana je dobro osmišljen proizvod do najsitnijih detalja i namjenjena je prvenstveno uživanju u vožnji. Ničim se ne razmeće osim prekrasnim dizajnom.
Suzuki se ovim draguljom obraća širokoj publici. Obraća se nostalgičarima koji su nekad imali staru verziju ovog motocikla i žele ponovo doživjeti isto uzbuđenje.
Obraća se nešto mlađoj generaciji motociklista koja je s čežnjom gledala Katane koje su jurile našim ulicama još osamdesetih godina, a tada nisu mogli ni sanjati da bi je jednog dana mogli imati.
I na kraju, Suzuki se obraća mlađim vozačima koje bi trebao privući klasično-agresivi bezvremenski dizajn koji će bez sumnje u svakom pokloniku japanskih motocikala probuditi pažnju i učiniti da mu srce zaigra u ritmu rednog četverocilindraša.
Drago nam je da u moru raznih marki i modela, još uvijek postoje oni koji njeguju tradiciju, stil i kvalitetu izrade. Drago nam je da je Suzuki nakon dvadeset godina ponovo smogao hrabrosti i rekli bismo pozitivne ludosti, da svijetu predstavi reinkarnaciju legendarnog modela Katana...
Novu Katanu možete naći u ovlaštenim Suzuki prodajnim salonima po cijeni od 98.490,00 kn, a dostupna je u srebrnoj i crnoj boji.
Da..Nije potrebno reći Suzuki.. Potrebna je samo jedna riječ- KATANA!