No, što o tome govore stručnjaci? Ističu, prije svega, kako je svako kvalitetno motorno ulje opremljeno svim potrebnim aditivima, te dodatni nisu niti potrebni.
Najbolje je koristiti kvalitetno motorno ulje, a postoje i specijalizirana za djelomično istrošene, dotrajale motore, kao što je Valvoline MaxLife 10W-40, za atmosferske motore, i 5W-40 za turbo motore.
Ipak, kad motor počinje pokazivati znakove dotrajalosti (obilniji dim iz ispušne cijevi, pad kompresije u cilindrima, nemiran rad, gubitak snage...), tada pomažu specijalni aditivi za ulje.
Poznati hrvatski stručnjak dr. Željko Marušić savjetuje Liqui Moly (LM), aditiv na bazi molibdenovog disulfida (MoS2), kojeg su razvili Nijemci sredinom 30-ih, za potrebe motora borbenih aviona i tenkova, da ne bi odmah zaribali kad ostanu bez ulja.
On također u težim slučajevima, kad je motor pred generalkom, savjetuje i aditiv na bazi keramike koji, kad se jednom počne koristiti, treba koristiti stalno u propisanoj dozi.
Takav aditiv povećava kompresiju i smanjuje dimljenje, štiti motor od povećanog trošenja, smanjuje buku, bolje podmazuje i produžuje radni vijek motora, te smanjuje potrošnju ulja.
Međutim, za razliku od ovih na bazi keramike, aditive na bazi teflona dr. Marušić ne preporučuje. Takav aditiv može začepiti uljne kanale i prouzročiti štetu, odnosno dovesti do potpunog uništenja motora.
Aditivi za dotrajale motore u nekim situacijama predstavljaju veliku opasnost, i to za one koji kupuju rabljeni automobil. Može im se dogoditi da potroše novac na auto kojem uskoro slijedi generalka, ali to, dok su ga isprobavali, nisu mogli primijetiti jer je ulje bilo “pojačano” aditivom.
Prisutnost aditiva u ulju obično je teško otkriti, pa se tek po zamjeni ulja pokaže u kakvom je zapravo stanju motor automobila.
Aditive je najbolje uliti u motor prilikom zamjene ulja i filtera, tada imaju najbolji efekt.
Na tržištu postoji čitav niz aditiva koje proizvođači preporučuju za ispravne motore, tvrde da imaju čudotvorne učinke. Za neke od njih tvrde da ih čak i ne treba stavljati kod svake izmjene ulja, da njihov efekt traje čak 100.000 kilometara…
Takvi aditivi su jako skupi i najčešće imaju vrlo kompliciranu proceduru primjene. Za razliku od običnih aditiva, koji se jednostavno uliju u motor, za ove skuplje treba imati više strpljenja i treba se s njima pozabaviti kao malim bebama. Na primjer, ako su niske temperature, treba kanticu najprije u toploj vodi zagrijati, onda mućkati pet minuta, a ulijevaju se prilikom rada motora na leru, ne smiju se ulijevati kroz metalni lijevak…
Kažu da bi, kad bi se lijevali kroz metalni lijevak, očekivani efekt izostao jer bi lijevak na sebe preuzeo sve one sastojke koji ustvari sačinjavaju aditivi i koji se vežu za metalne dijelove motora! Zbog toga treba lijevati ili direktno u motor ili kroz plastični lijevak. Nakon toga, motor mora raditi pola sata kako bi se sadržaj pravilno rasporedio po svim dijelovima.
No, stručnjaci smatraju kako u ispravne motore ne treba dodavati nikakve aditive, a da kod već poprilično istrošenih mogu dati dobar rezultat.