Tko je 'komesar' koji opstruira dubrovački i hrvatski turizam?

Obzirom na razvoj događaja i medijske napise posljednjih dana na temu najma tvrđave Lovrijenac u Dubrovniku za potrebe večernjih događanja projekta TUI Inside, odgovorni u dubrovačkoj turističkoj kompaniji Gulliver travel smatrali su obveznim očitovati se i iznijeti detalje ovoga opsežnog i važnog projekta.

Tko je 'komesar' koji opstruira dubrovački i hrvatski turizam?
DUBROVNIK, 16. travnja 2011. - Obzirom na razvoj događaja i medijske napise posljednjih dana na temu najma tvrđave Lovrijenac u Dubrovniku za potrebe večernjih događanja projekta TUI Inside, odgovorni u dubrovačkoj turističkoj kompaniji Gulliver travel smatrali su obveznim očitovati se i iznijeti detalje ovoga opsežnog i važnog projekta. Priopćenje se nalazi u prilogu, a mi ga u cijelosti prenosimo. Dakle, pitanje koje postavljaju djelatnici ove dubrovačke turističke tvrtke je: tko opstruira hrvatski turizam i najopsežniju prodajnu kampanju u njemačkom turističkom sektoru?

PRIOPĆENJE ZA JAVNOST   

Tko opstruira hrvatski turizam i najopsežniju prodajnu kampanju u njemačkom turističkom sektoru? Kamena s ramena ili rave party u srušenom hotelu? Tucati kamen ili obnavljati hotel?

Obzirom na razvoj događaja i medijske napise posljednjih dana na temu najma dubrovačke tvrđave Lovrijenac, za potrebe večernjih događanja projekta TUI Inside, smatramo se obveznima prema općoj javnosti iznjeti detalje ovog opsežnog i važnog projekta. Iako ovakav način komentiranja izjava u medijima i općenito komuniciranja nije u skladu s korporativnom politikom i kulturom Gulliver travela, prisiljeni smo, kao i puno puta do sada, reagirati na stavove pojedinaca koji se smatraju novinarima i objavljuju informacije koje nisu provjerili i istražili.

Šira javnost je, do recentnih događanja vezanih uz Lovrijenac, s projektom upoznata kroz objave u različitim medijima, posebice nakon ovogodišnjeg ITB-a, u kojima se TUI Inside redovito predstavljao kao jedna od ključnih marketinških kampanja na tržištima njemačkog govornog područja. Potvrda ovome su i izjave Ministra turizma Damira Bajsa da je uzrok očekivanom porastu broja dolazaka s njemačkog tržišta od 30 posto, pored gospodarskog oporavka, upravo TUI Inside.

TUI Inside je TUI-jeva najopsežnija prodajna kampanja, i najopsežnija kampanja u njemačkom turističkom sektoru uopće. Ove godine se održava po deveti puta, a zbog atraktivnosti, iznimne medijske pozornosti, posebne pažnje putničkih agenata te povećanja rezultata prodaje, svake je godine broj destinacija-kandidata vrlo velik. Iako su do sada u pravilu bile odabirane 'velike' destinacije poput Španjolske, Turske, Egipta, Italije, Kube..., ove godine je po prvi puta odabrana 'mala' destinacija – Hrvatska, na što smo posebno ponosni.

Ovakav odabir je bio rezultat napora i sredstava uloženih u uvjeravanje TUI-a, potom i za realizaciju cijelog projekta od strane Ministarstva Turizma i Glavnog ureda HTZ, a usudili bismo se tu dodati i skromni doprinos Gulliver travela, što dovoljno govori o tome kolika je potpora cijelom projektu data i s najviše državne razine.

Ciljevi TUI Inside kampanje su iznimno značajni za Hrvatski turizam općenito i to kada govorimo o ukupnom njemačkom govornom području. Jedan od najvažnijih je povećati svijest o Hrvatskoj kao suvremenoj zemlji različitih mogućnosti kroz transformaciju imidža Hrvatske kao jeftine, masovne destinacije u imidž kvalitetne, moderne destinacije što će naravno u konačnici značajno rezultirati povećanjem prodaje.

Važno je naglasiti kako je u projekt uključeno preko 9000 njemačkih putničkih agenata – dakle, ne radi se samo o TUI-jevim prodajnim agentima već o svim agentima koji prodaju programe i drugih touroperatora za Hrvatsku, jer pravila tržišnog natjecanja u zemljama EU to i nalažu. Svakome tko poznaje materiju i zakonitosti turističkog tržišta je već iz ovoga jasna važnost i obim ukupnog projekta.

Projekt traje konutinurano od studenog 2010. te je kroz različite faze obuhvatio edukaciju o Hrvatskoj i njezinoj turističkoj ponudi za svih 9000 agenata, testiranje kojim je odbrano 2000 agenata koji su ušli u drugi krug obuke koji su tijekom veljače 2011. u deset njemačkih gradova sudjelovali na jednodnevnim radionicama. Među njima je odabrano 900 najboljih po rezultatima testiranja, ali i po dosadašnjoj prodaji aranžmana za Hrvatsku. Upravo oni sudjeluju u zadnjoj fazi – pobjedničkom trodnevnom putovanju Insider gdje će im biti uručene nagrade. U Dubrovniku će kroz cijeli svibanj boraviti šest grupa od po 150-180 agenata. Glavni moto kampanje “Nova kvaliteta stare destinacije” pokušava promjeniti imidž Hrvatske iz destinacije prosječnosti u destinaciju izvrsnosti te je upravo zato Dubrovnik i bio naš izbor.

Suorganizatori događanja u Dubrovniku su još i hoteli Valamar i Rixos te Zračna luka Dubrovnik s kojom je dogovoren i poseban režim dolazaka/odlazaka grupa te im se ovim putem zahvaljujemo.

U svrhu prezentacije svega sto naše područje nudi, osim radnog dijela svaka od spomenutih grupa će posjetiti i lokalitete koji svaki zbog svojih specifičnosti predstavlja dio naše ponude: Ston, Konavle, Sipan, Lokrum i Srđ. Kako bi se Grad doista prezentirao u najboljem svijetlu kao najpoznatija hrvatska destinacija, završna večera svake grupe je predviđena na Lovrijencu. Scenografija se sastoji od središnje pozornice na kojoj će nastupati nastupati naša poznata violončelistica Ana Rucner, svjetlosnih efekata i hrvatske zastave. Nije predviđeno nikavo paljenje vatri niti lomača.

Ovim putem također ističemo kako su snimke simulacije (poslane u prilogu) događanja predstavljene u nekim medijima, prve radne varijante (u kojima je i jedan od opcija bio radni naslov „Noć vještica“) predstavljene Društvu prijatelja dubrovačke starine, a koje su kasnije na zahtjev Društva korigirane. Društvo naravno raspolaže i najsvježijim simulacijama. S pripremama programa smo započeli još u studenom 2010. godine da bi u prosincu dobili i pismenu suglasnost Društva prijatelja dubrovačke starine za najam Lovrijenca za potrebe večernjih događanja, te smo prema tome i postupali i pripremali program. U međuvremenu je u nekoliko navrata u Dubrovniku boravila i ekipa iz TUI-a i njihove event agencije te je događanje na Lovrijencu ušlo u službeni program cijele manifestacije.

12. travnja smo faksom zaprimili odluku Malog vijeća Društva prijatelja dubrovačke starine, kojim se odbija davanje u najam tvrđave Lovrijenac za potrebe večernjih dogadjanja vezano za TUI Inside, s objašnjenjem kako je Destinacijski menadžment potvrdio njihov stav da je takav događaj potpuno neprimjeren spomenutom prostoru. Destinacijski menadžment je putem medija predložio alternativne prostore u kamenolomu Dubac ili na taracama hotela Belvedere!? Mora se priznati vrlo konstruktivan način kako predstaviti “Novu kvalitetu stare destinacije” i pokazati kako više nismo u ratnoj zoni!?

Za one koji poznaju prilike u dubrovačkom turizmu od konca devedesetih do danas, jasno je zašto TUI predstavlja 'crvenu krpu' za neke ljude koji su si ovom prilikom dodijelili ulogu 'komesara' s pravom da donose odluke i javnosti nameću jednostrana mišljenja kao rezultat svojih osobnih frustracija. Iako nas je iznenadio, ovaj stav za nas nije bio neočekivan. Nadali smo se da ipak neće biti u oprečnosti s javnim interesom za koji se svi zalažemo.

Kada uzmemo u obzir da se Lovrijenc koristi i kao scena za predstave Dubrovačkih ljetnih igrara, snimanje akcijskih i ratnih filmova, organizaciju vjenčanja, izbora silikonskih ljepotica... i nikada kao uvjet davanja u zakup prostora nije postavljen kriterij scenografije, kostimografije, ikonografije i inih 'grafija' niti se za tu prigodu tražilo dodatno mišljenje lokalnog 'komesara', smatramo kako je rasprava o navedenom više nego suvišna.

Važnost projekta TUI Inside za hrvatski i dubrovački turizam potvrđuje činjenica da su mu potporu, pored Ministarstva turizma i Glavnog ureda Turističke zajednice, dale i javne institucije Grad Dubrovnik, Dubrovačko-neretvanska županija kao i jedinice lokalne samouprave diljem obale. Posebno se ovim putem želimo zahvaliti dubrovačkom Gradonačelniku gospodinu Andru Vlahušiću na senzibilitet i odlučnosti koju je pokazao u ovoj zahtjevnoj situaciji.  Gulliver travel. d.o.o. (PortalOko.hr)
lovrijenac-nocu-Z-M.jpg Gospari.hr
Lovrijenac_Dubrovnik_Croatia.jpg Gospari.hr
LovrijenacDubrovnikCroatia.jpg Gospari.hr
  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Gospari.hr
  • Objavljen: 16.04.2011 15:05
Šalji dalje:

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.