INFORMATIČKE INOVACIJE

TONI GROSSI: Športskim prognoziranjem do inozemnog tržišta

Moj projekt nije online kladionica već društvena igra koja će omogućiti natjecateljima da se međusobno natječu u prognoziranju ishoda sportskih događanja.

TONI GROSSI: Športskim prognoziranjem do inozemnog tržišta

Često čujemo kako netko ima sjajnu ideju kojom želi pokrenuti svijet, no sve ostaje uglavnom na riječima. Mladi ljudi inovativni su, no kad se treba pokrenuti, obično se nađe sto izgovora – nema vremena, podrške, novaca...Toni Grossi, mladi informatičar, nije jedan od njih. S jasnom idejom, ciljem i iskustvom Grossi stoji iza betparadice.com, društvenog portala za kladioničare na hrvatskom startup-u. Na ideju je došao surfajući internetom i tražeći slične stranice, a s obzirom da se dosta njegovih prijatelja kladi i od neprovjerenih prognozera na crno kupuju prognoze, odlučio je tome stati u kraj i napraviti svoj portal za kladioničare. Sve je spremno za pokretanje portala, no bez investitora ili partnera trošak bi bilo teško izdržati.   

Prezentirali ste društveni portal za kladioničare na hrvatskom startup-u, na kojem se posjetitelji mogu registrirati i međusobno natjecati u sportskom prognoziranju. Kako ste došli na ideju za takav projekt i što vas je najviše motiviralo?

Prezentirao sam svoju ideju na natjecanju Poslovno-inovacijske agencija Republike Hrvatske. Nažalost nisam pobijedio. Smatram da nisam pobijedio jer komisija nije prepoznala koncept projekta te su mislili da ulažu u online kladionicu. Moj projekt nije online kladionica već društvena igra koja će omogućiti natjecateljima da se međusobno natječu u prognoziranju ishoda sportskih događanja. Na ideju sam došao surfajući internetom i tražeći slične stranice.
Dosta se mojih prijatelja kladi i nekolicina ih od neprovjerenih prognozera na crnom kupuju prognoze. Zanimalo me je da li postoji takva nekakva stranica koja bi omogućila natjecanje u sportskom prognoziranju.
Motiv svake ideje je zarada. Zaradu mislim ostvariti naplaćivajući prognoze najuspješnijih prognozera. Našao sam par stranica ali niti jedna nema dovoljno razrađenu statistiku prognoziranja.


Koliko ste truda, vremena i novaca uložiti u pokretanje ovakvog projekta? Koliko je dana prošlo od same ideje? Koliko vam još vremena i novaca treba za dovršetak projekta?

Do sada sam uložio par mjeseci intenzivnog rada na ideji. Par tisuća kuna sam platio dizajn loga i stranice. Napravljen je dizajn stranice i model baze podataka.
Dogovorena je poslovna suradnja sa servisom koji će mi isporučivati sportske događaje, koeficijente i rezultate.

Potrebno je još isprogramirati i testirati web aplikaciju prije produkcije. Projekt ima više faza prije profitabilnosti. Najprije se korisnici trebaju zaigrati da bi se vidjelo tko je najbolji prognozer. Za realizaciju projekta potrebno je zaposliti do 5 kvalitetnih programera. Vrijeme realizacije je maksimalno godinu dana. Prihodi od projekta se mogu očekivati nakod dvije godine.


Koja vam je ciljana publika? Namjeravate li ostati na hrvatskom tržištu ili imate sustav  i za inozemno tržište?

Web aplikacija će biti višejezična. Inicijalna verzija s kojom planiram izaći u javnost će biti na engleskom i hrvatskom jeziku. Engleska na primjer potroši na kladionice iznos jednog hrvatskog proračuna. Šteta bi bilo tako perspektivan projekt realizirati samo u Hrvatskoj, dakle ciljana publika je svijet.


Namjeravate li se povezati s nekom sportskom kladionicom?
Planiram prodavati oglasni prostor na stranici kladionicama. Kroz bannere i affiliate linkove prema kladioničarskim stranicama želim ostvariti dodatunu zaradu.

U Hrvatskoj postoje već neki slični projekti, po čemu se vaš razlikuje od ostalih?

Postoji nekoliko stranica koje služe za prodaju prognoza. Ja želim dati svakom korisniku interneta priliku da se okuša u sportskom prognoziranju. Elementi društvenih mreža omogućit će korisnicima da se međusobno dopisuju, objavljuju fotografgije i komentiraju prognoze. Ukoliko neki prognozer bude dobar tada ću mu omogućiti zaradu od sportskog prognoziranja.

Na koji način planirate komercijalizirati svoj startup?

Prodajom premijskih usluga korisnicima i prodajom oglasnog prostora. Korisnici premijskih usluga moći će vidjeti prognoze svih natjecatelja dok će obični korisnici moći vidjeti samo prognoze svojih prijatelja.

Jeste li u početku bili skeptični što se tiče ovakvog projekta, s obzirom na vrijeme recesije? Je li teško naći investitore?

Siguran sam u uspjeh ovog projekta.Nažalost nisam financijski neovisan pa pozivam investitore da mi se jave ukoliko žele uložiti u ovaj projekt. Osnovao sam i poduzeće Grossi ulaganja d.o.o. koje planiram dokapitalizirati i udjele prodati investitorima.

Po struci ste diplomirani inženjer matematike, a dugo godina se bavite
programiranjem. Na kojim ste projektima dosad radili i što biste istaknuli kao vaš najveći dosadašnji uspjeh u toj branši?

Radio sam u jednoj od najvećih programerskih firmi INFODOM d.o.o. gdje sam stekao znanje i iskudstvo radom na velikim projektima poput oglasnika javne nabave za RH i BiH. Neki web projekti na kojima sam sudjelovao su www.1klik.hr, www.xclaim.hr, www.portaloko.hr . Jedan sam od pokretača portala www.dnevno.hr. Nekoliko godina se portal pokretao na mojoj aplikaciji. Također imam veliko iskustvo u bavljenju nekretninama. Bio sam vlasnik i web stranice www.nekretnine.hr
Toni Grossi Gospari.hr
Toni Grossi Gospari.hr
Toni Grossi Gospari.hr
Toni Grossi Gospari.hr
  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Boris Scitar/Vecernji list
  • Objavljen: 28.11.2013 11:10
  • Posljednja izmjena: 28.11.2013 11:11

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.