Direktor projekta za izgradnju tog putničkog jedrenjaka Radovan Načinović u razgovoru kaže da je brod sada u fazi projektiranja, na jesen počinje njegova izgradnja, porinuće se očekuje idućeg ljeta, a primopredaja krajem 2017. godine.
Vjerna reprodukcija klasičnih jedrenjakaStar Clippers Ltd. prisutan je na europskom i američkom tržištu, a poznat je po brodovima koji su vjerna reprodukcija klasičnih jedrenjaka. Tako će se i novi brod koji gradi Brodosplit graditi po uzoru na brod "France II" iz 1911. godine.
Bit će čelične konstrukcije dok će paluba biti kompletno pokrivena tikovinom najviše kvalitete. Jedrenjak dužine 162 i širine 18,5 metara, imat će 2000 tona, pet jarbola i jedra ukupne površine 6.347 kvadratnih metara. Na krmi će biti platforma sa koje će putnici moći ulaziti u more.
Na brodu su predviđena i tri bazena koja će biti punjena slatkom ili morskom vodom, a imat će posebno osvjetljenje i mogućnost grijanja. Imat će pet paluba, a na njemu će moći boraviti 450 osoba od čega će 300 putnika biti smješteno u 150 luksuznih kabina, a do 150 članova posade u 74 kabine.
Bit će luksuzno uređen, ali sa atmosferom koji podsjeća na stare jedrenjake: predviđen je prostor za biblioteku i velike salone, od kojih će se jedan, u kojem će biti i glasovir, protezati na tri palube.
Kuhinja na tri palube
Na otvorenim palubama bit će tri bara i kuhinja koja će se prostirati na tri palube. Klimatizacija na brodu bit će izvedena prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima, kaže Načinović.
Na jedrenjaku će biti najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina će imati internet, telefon, televiziju i ostala sredstva zabave, a cijeli brod će biti pokriven wi-fi signalom.
Specifičnost broda su i jedra kojima će se moći upravljati samo s nekoliko članova posade, a postoji mogućnost da to, uz nadzor posade, rade i putnici koji to budu željeli.
Brod je isključivo namijenjen jedrenju, iako će imati dva potpuno neovisna elektromotora. Pri projektiranju i gradnji poštivat će se koncept "siguran povratak u luku".
Da bi u slučaju neke nesreće ili kvara brod bio sposoban vratiti se u luku, određeni sustavi moraju nastaviti s radom u dijelu broda koji nije zahvaćen nezgodom (požar ili prodor vode).
Ključna oprema udvostručena
To znači da će sva ključna oprema na brodu biti udvostručena, zbog čega je predviđena gradnja dviju strojarnica s uređajima za proizvodnju električne energije i vode, svih sustava goriva i maziva, te dodatni zapovjedni most.
U slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili prodora mora u bilo koji prostor ili zonu na brodu, jedrenjak bi se trebao moći vratiti u luku s udaljenosti od gotovo 2000 nautičkih milja, što je na moru najudaljenija točka od kopna.
Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i kod Arktika i Antarktika, zbog čega će biti izgrađen u skladu sa zahtjevima za čvrstoću trupa pri plovidbi kroz područja u kojima ima leda, kaže Načinović.
Brzina broda s jedrima iznosit će oko 16 čvorova, a moći će ploviti i brzinom od 20 čvorova uz prave vremenske uvjete i uvježbanost posade. S pogonom od dva motora moći će ploviti 16 čvorova, imat će zakretne propelere, pramčani porivnik i dva kormila, zbog čega će imati izuzetne manevarske sposobnosti.
Predvidjeli smo šest čamaca za spašavanje koji će služiti i kao tenderi za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke, a osim njih na brodu će biti osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca, najavljuje Načinović.
Cijeli tekst pročitajte
OVDJE.