Izlijetanje u lijevom zavoju autoceste A1 pokraj Biska, probijanje zaštitne ograde, pad u osam metara duboku provaliju i prevrtanje, višestruko ojačani zaštitni kavez BMW-a X6 izdržao je uz tek male deformacije. Otvorili su se svi zračni jastuci i zračne zavjese, te da su Drago Gabrić i suvozač Ante Đuzel bili vezani zaštitnim pojasevima, vjerojatno bi prošli bez ozljeda, ili tek blago ozlijeđeni prenosi Slobodna Dalmacija nalaze forenzičara Drago Gabrić nad automobilom reprezentativca čija je prometna nesreća šokirala Hrvatsku.


Vodeni klin bez 'najave'

Na automobil, koji u osnovnoj izvedbi stoji 80.000 eura, stavljene su širi aluminijski naplatci, na kojima su bile  - dotrajale gume.
Naime, s povećanjem širine povećava se stabilnost na suhoj cesti, a na mokroj je stanje neutralno, ali samo dok su gume u dobrom stanju.
Ako su gume ekstremno široke, a k tome i dotrajale (kao u konkretnom slučaju), pri vožnji velikom brzinom na kiši, postaju vrlo podložne stvaranju vodenog klina (aquaplaninga). 

Pred gumom se pri većim brzinama stvara dinamički tlak vodenog vala, a istrošeni (stanjeni) uzdužni i poprečni zakrivljeni kanali ne uspijevaju progurati vodu kroz gazni sloj. Tada u jednom trenu, bez najave, gume izgube kontakt s asfaltom i vozilo tangencijalno izlijeće.
Pritom je loše što vrhunsko podvozje i prijenosni mehanizam, te elektronički sustavi za kontrolu pogona i proklizavanja, do trenutka prije izlijetanja osiguravaju potpunu kontrolu nad vozilom, koje kroz zavoj ide kao po tračnicama i stvara vozaču privid potpune sigurnosti.


Dobre gume bi spriječile nesreću

Da su gume bile dobre, Gabrićev X6 bi vjerojatno, usprkos jakoj kiši, bez ikakvih problema i znakova nestabilnosti, konkretni zavoj prošao brzinom koja, izvjesno, nije bila niža od 150 kilometara na sat.

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.