Jeftiniji od HDZ-ovih
U Ministarstvo prometa ovih je dana stigao nacrt te studije, koju su izradili francuski konzultanti, a o njoj se do 1. srpnja mora očitovati hrvatska Vlada i tek onda konačni prijedlog o mostu ide na Europsku komisiju.
Hrvatske ceste za potrebe te studije izradile su dva nova projekta pelješkog mosta, čija je gradnja znatno jeftinija od onog koji su htjele graditi HDZ-ove vlade (oko 256 milijuna eura). Jedna varijanta novog mosta zavješeni je most čija je procijenjena vrijednost gradnje 205 milijuna eura, a druga varijanta je gredni most čija bi gradnja koštala oko 195 milijuna eura. Optimirani pelješki most dug je 2,4 kilometra, plovni put iznosi 200 puta 55 metara, a širina mosta je 22,2 metra. Novi pelješki most ima po jedan vozni trak i jedan zaustavni u svakom smjeru.

U Hrvatskim cestama kazali su nam da je nositelj obaju projekata novog pelješkog mosta Građevinski fakultet u Zagrebu i da je jedan od projektanata bio i Jure Radić, koji je stajao i iza prvog i odbačenog projekta tog mosta. Ostala rješenja koja su se razmatrala u studiji su brza cesta kroz Neum, trajekt Ploče – Trpanj, trajekt na mjestu mosta, podmorski tunel, tunel ispod Neuma i jadransko-jonska autocesta.
Gradnja pelješkog mosta mogla bi se pak sufinancirati iz regionalnih fondova Europske unije, i to do 85 posto iznosa investicije.
Informaciju o tome da most kotira najbolje kao rješenje povezivanja hrvatskog teritorija u četvrtak je novinarima prije sjednice Vlade objavila prva potpredsjednica Vlade i ministrica vanjskih poslova Vesna Pusić, a nekoliko sati kasnije to je potvrdio i resorni ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.
EK se nije obvezao
– To je tek nacrt koji obrađuju konzultanti, završetak je oko srpnja ove godine, kada će biti definirano koje je najbolje rješenje, koje uključuje ne samo ekonomske već i demografske, socijalne i neke druge elemente. Zasad najbolju ocjenu ima jedno od rješenja mosta, a koje, to ćemo vidjeti 1. srpnja – rekao je ministar Hajdaš Dončić na konferenciji za novinare koju je održao zajedno s potpredsjednikom Europske komisije i povjerenikom za promet Siimom Kallasom.
Gradnju mosta mogao bi sufinancirati EK, slaže se i hrvatska i europska strana, ali do toga je još težak put. Najviše će se trebati potruditi oko projekta kojim će se zatražiti sufinanciranje. Kako neslužbeno doznajemo, povjerenik Kallas je upravo takvu poruku prenio hrvatskim dužnosnicima s kojima se u četvrtak sastao. Na konferenciji za novinare naglasio je kako se Komisija još nije ni na što obvezala.
– Nema obvezu ni mišljenje o rješenju tog problema, a to su mi rekli i kolege iz regionalnog razvoja. To pitanje i spada pod regionalni razvoj, a ne promet – rekao je Kallas.

Jedan od najjačih argumenata hrvatske strane je taj da bi most povezao ne samo hrvatski teritorij nego i europski, što je sa schengenskog stajališta iznimno važno. Detaljne rezultate nacrta ministar Hajdaš Dončić na konferenciji za medije nije želio komentirati.
– Pustimo do srpnja da se u miru detaljno analiziraju sva moguća rješenja i nakon toga stvore pretpostavke za sufinanciranje projekta – rekao je Hajdaš Dončić. /Josip Bohutinski/
Jure Radić jedan je od projektanata mosta
Karamarko: A prije su govorili da smo luđaci i budale
Na informaciju o izglednosti gradnje pelješkog mosta reagirao je i predsjednik HDZ-a Tomislav Karamarko u intervjuu Media servisu.
– Od prvog trenutka na čelu stranke zalažem se za gradnju pelješkog mosta – rekao je Karamarko.
Dodao je kako je u trenutku kad je HDZ govorio o potrebi gradnje mosta tadašnji potpredsjednik Vlade Radimir Čačić reagirao kritički.
– On govori u tom momentu neki tamo luđaci, budale ili kako se već znao osebujno izražavati, govore o gradnji tog mosta koji se ne isplati graditi – rekao je Karamarko.
Teo Andrić: 'Što kazati o ljudima koji svakih mjesec dana mijenjaju mišljenje'
Za komentar ovih, po stanovnike dubrovačke regije, doista fantastičnih zaključaka, zamolili smo kandidata HDZ-a za mjesto dubrovačkog gradonačelnika, Tea Andrića.
'Ovo je jedna od najboljih vijesti koje sam u zadnje vrijeme čuo. Presretan sam! Ujedno, to je i potvrda HDZ-ove politike kontinuiteta, kada je u pitanju Pelješki most. Naime, još za izbore 1998. godine na našem predizbornom plakatu nalazila se maketa Pelješkog mosta. Od tada pa sve do danas, sukladno mogućnostima, kontinuirano se zalažemo za izgradnju mosta. Uvijek sam tvrdio, a to tvrdim i danas, da se Pelješki most ne može i ne smije gledati isključivo kao ekonomsko pitanje. To je, prije svega, političko pitanje, jer je u pitanju teritorijalni integritet Republike Hrvatske. Jako sam bio iznenađen kada je aktualni gradonačelnik Vlahušić, prije tri godine, komentirao izgradnju Pelješkog mosta, kazavši kako je to 'predstava za budale', da za izgradnju mosta mogu biti samo 'politički debili i diletanti koji ne znaju promišljati politički'.
'Ne možete vjerovati kako malo treba pojednim lokalnim dubrovačkim političarima da se odreknu i Grada i ljudi po nalogu stranačkih središnjca iz Zagreba. Nadam se da se i vi sjećate tih skandaloznih izjava Gradonačelnika Vlahušića, ali i Radimira Čačića, koji je bio još grublji u izjavama od Vlahušića'.
'Gospodin Čačić je svakoga tko se imalo zalago za izgradnju mosta nazvao, doslovce, budalama koje se zalažu za 'izgradnju mosta zbog tamo nekih pedesetak tisuća stanovnika'. Predlagali su skupa tada nekakvo kopneno povezivanja nekakvom polucestom poviše Neuma i sl... Strašno i krajnje skandalozno.'
'Ali, ne čudi i ne zabrinjava mene Čačić, o njemu i njegovim kako političkim tako i gospopdarskim kapacitetima se sve odavno zna, mene je tom prilikom iskreno rastužio Andro Vlahušić, kao osoba koja je tu rođena, živi u Gradu... A tako se lako odrekao i Grada i ljudi, po nalogu kojekakvih stranačkih političkih diletanata iz Zagreba', zaključio je Andić, vidno zadovoljan rješenjem Europske komisije o izgradnji Pelješkog mosta.