AKTUALNO

Velika poskupljenja odgođena su do 1. travnja, evo kojim su proizvodima za sad porasle cijene

Kad je riječ o stotinjak roba i usluga koje prati DZS, potrošačka je košarica u siječnju bila 10,88 eura skuplja nego u prosincu

Velika poskupljenja odgođena su do 1. travnja, evo kojim su proizvodima za sad porasle cijene
Nestléovi KitKat čokoladni vafli, Gillette pjena za brijanje, Ledovi panirani kolutići liganja, Cocta..., samo su neki od proizvoda kojima su danas, u odnosu na dan prije, porasle cijene u nekim trgovačkim lancima. KitKat chunky vafel od 40 g poskupio je, primjerice, s 0,65 na 0,86 eura, pakiranje tih mini čokoladica od 200 g s 2,29 na 3,05 eura, Gillette sensitive pjena za brijanje od 300 g s 2,14 na 3,05 eura, kolutići liganja u pakiranju od 400 g s 2,65 na 3,69 eura. U nekim slučajevima riječ je i o poskupljenjima od 39 posto!

No iako se danas, prema najavama nekih distributera i trgovaca očekivao dan D po pitanju masovnog dizanja cijena, prije bi se moglo reći da je nastupio hladni rat između proizvođača i dobavljača s jedne i trgovaca s druge strane, a s treće – i resornog Ministarstva gospodarstva, odnosno Vlade, koja danima šalje upozorenja kako nema razloga za novo dizanje cijena te da bi neki zbog toga mogli i požaliti, donosi Večernji list.

– I da su distributeri/proizvođači digli cijene hrpe proizvoda, nitko od trgovaca ne bi si danas dopustio da ih lančanom reakcijom odjednom sve preslika na police. Uvijek se prvo gleda i što radi konkurencija tako da će na kompetitivnom tržištu kao što je hrvatsko, na kojemu padaju potrošnja i kupovna moć, a ljudi se i sve više okreću robnim markama trgovaca, dizanje cijena potrajati neko vrijeme. Artiklima iz osnovne potrošačke košarice uglavnom nisu rasle cijene ili se još vode pregovori s nekim proizvođačima/dobavljačima, a tu su i prijelazne zalihe – kaže nam jedan od trgovaca koji je želio ostati anoniman. Kako bilo, nitko više ne dvoji da će cijene higijenskih proizvoda, kozmetike, tjestenine, čokolade i ostalih konditorskih i prehrambenih proizvoda rasti, samo je pitanje u kojem vremenu, do sredine travnja ili čak i do kraja godine. Sedamdesetak je cjenika na stolu trgovaca, mahom multinacionalki. Poskupljenja će biti 5 do 10%, nekih proizvoda i 25 do 30%, a u konačnici, u nekoj uprosječenoj košarici, 4-5%, opći je stav. Ivica Katavić, čelnik KTC-a i Udruženja trgovaca pri HGK, kaže kako u KTC-u danas nijedna cijena nije išla gore.

– Razgovarali smo s dobavljačima i s dobrim dijelom njih uspjeli prolongirati nove cijene do 1. travnja, a od onih s kojima nismo – za sada smo blokirali naručivanje – objašnjava za Večernji Katavić. Ne želi govoriti o kojim je kompanijama riječ. No tvrdi da to nisu proizvodi koji su ključni u potrošačkoj košarici, dok osnovne prehrambene namirnice, nada se, neće poskupjeti.
  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: A.Č.
  • Objavljen: 02.03.2023 19:11
  • Posljednja izmjena: 02.03.2023 19:06
Šalji dalje:

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.