Danas prezentacija u Dubrovniku

ZA I PROTIV NOVOG TAKSI SUSTAVA U DUBROVNIKU Ivan Demoli: S našim sustavom na dobitku su svi, i taksisti, i građani, i hoteli i turisti!

Nakon što je jučer nekoliko članova udruženje taksista Grada Dubrovnika objavilo svojevrstan proglas o tome kako se protive uvođenju novog taksi sustava, razgovarali smo sa Ivanom Demolijem, direktorom tvrtke ‘Intenda Net’ iz Zagreba, tvrtki zaduženoj za softverski dio rješenja, koji uključuje novi digitalni dispečerski centar, aplikacije za primanje vožnji u automobilu, smartphone aplikacije za krajnje korisnike, smartphone aplikacije za hotele, poveznicu s kartičnim uređajem te fiskalni modul. Javna prezentacija ovog sustava biti će danas u 18:00 sati u Dubrovniku, a naš sugovornik nam je odmah naglasio kako bi mu bilo drago kada bi na navedenu prezentaciju došlo što više zainteresiranih taksista. Ivan Demoli nam je također otkrio zašto je dio taksista protiv novog sustava, a dio za.

ZA I PROTIV NOVOG TAKSI SUSTAVA U DUBROVNIKU Ivan Demoli: S našim sustavom na dobitku su svi, i taksisti, i građani, i hoteli i turisti!
Razgovarao: Ivica Granić

Što je to famozni novi taksi sustav, o kojem svi dubrovački taksisti pričaju zadnjih mjeseci?

Novi taksi sustav odnosi se prvenstveno na dispečiranje vožnji kroz novi digitalni dispečerski sustav te na besplatne mobilne aplikacije za Android i iPhone koje služe građanima Grada Dubrovnika kao i turistima koji svakodnevno posjećuju Dubrovnik da besplatno i brzo naruče taksi ne trošeći novac na telefonski poziv te da vide kada i koji taksi će im doći. Uz to, naš sustav nudi aplikacije za hotele, kafiće, klubove, bolnice itd. koje rade na način da se pritiskom jednog gumba naručuje taksi. Naravno, u ovom slučaju naručuje se najbliži taksi, ili prvi taksi u stajalištu što onemogućuje razne dogovore između djelatnika hotela i određenih taksista. U ovom sustavu računalo pomoću algoritama dodjeljuje vožnju adekvatnom vozilu.

Ali taksisti već imaju sustav za dispečiranje? Što će im novi?

Dubrovački taksisti voze pod dva radio centra koji koriste radio dispečiranje vožnji, to su one Motorole koje imaju u autima. Takvi sustavi su zastarjeli i više se ne primjenjuju u iole ozbiljnijim taksi službama jer imaju razne tehnološke nedostatke. Npr. brzina dispečiranja, povijest naloga vožnji i kretanja vozila što se trenutno vodi na papiru (ako se uopće vodi), informacija o adresi koju taksist nerijetko zaboravi pa mora opterećivati centar da mu ponovi (u našem slučaju, adresa je na ekranu cijelo vrijeme te postoji integrirana navigacija koja navigira na adresu), krčanje stanice ili govor na stanici između taksista koje putnik mora slušati dok se vozi, licitiranje vozača o udaljenosti vozila od adrese gdje nerijetko dolazi do propusta usprkos krivoj procjeni (slučajnoj ili namjernoj), a o naprednim aplikacijama za korisnike da niti ne govorim. Uglavnom, zastarjelo!

Slika u članku
Ivan Demoli

Koje beneficije bi mogli imati građani Grada Dubrovnika te mnogobrojni turisti?

Građani Grada Dubrovnika će prvenstveno imati bržu i kvalitetniju uslugu taksi prijevoza te mogućnost pozivanja taksija pomoću besplatnih Android i iPhone aplikacija za naručivanje taksija. Isto vrijedi i za hotele i restorane.

Aplikacije za smartphone će biti besplatne? Možete li nam opisati te aplikacije?

Aplikacija je jednostavna i besplatna. Odaberete adresu ili koristite trenutnu lokaciju koju smartphone zna i naručite taksi. Sustav procesira nalog i šalje ga adekvatnom vozilu koje prihvaća nalog. Vi automatski u aplikaciji vidite koji taksi je prihvatio vožnju, gdje se nalazi i kada će stići. Zanimljivo je da ga možete pratiti na karti dok dolazi prema vama. Što se tiče hotela, njima je najjednostavnije, imaju jedan gumb za stisnuti i ostatak procesa je isti. Velika je razlika naspram pozivanja centra koji treba naći vozilo, dispečirati vožnju, dati vam odgovarajuću informaciju, a tek onda morate u neizvjesnosti čekati vozilo za koje ne znate od kuda dolazi. U svakom slučaju, služenje ovakvim aplikacijama je jeftinije i lakše.

Tko još u RH koristi ovakav sustav?

U RH pokrivamo desetak taksi službi od kojih je najveća Radio Taksi Zagreb sa 1000 vozila. Pored toga, prisutni smo u 5 stranih zemalja.

Zašto sustav već nije prezentiran taksistima?

Mi smo održali prezentaciju vodstvu Udruženja i prezentirali im sve što sustav nudi još prošle godine, oni su informirani. Zašto pojedini članovi nisu upoznati sa sustavom, ne znam. U svakom slučaju, sporni ugovor za koji se govori da nije u skladu sa zakonom upravo sadrži sve komponente koje sam nabrojao. Uz njega dolazi i sporni fiskalni modul koji svi spominju, a koji je samo manji dio sustava kao što i sami vidite. On uopće nije nužan kao takav te oni koji ga ne moraju po zakonu koristiti – ne moraju. Kroz medije se cijelo vrijeme provlači da se taksiste tjera da koriste nešto što zakonom nisu dužni koristiti. To nije točno, fiskalni dio je jedan mali komad sustava, a što je s dispečingom, aplikacijama za hotele, za korisnike, za turiste, što je sa zaštitom taksista koji na ovaj način dobiva svoju vožnju jer mu je sustav daje prema postavljenim algoritmima, a ne dispečer. To taksisti ne znaju, neupućeni su i zavedeni mišlju da im se nameće fiskalizacija. Što se mene tiče, ne mora nitko korisiti naš fiskalni program, naš je core business tako i tako dispečing i mobilne aplikacije. Fiskalni dio je napravljen prošle godine kad je fiskalizacija postala obvezna za veći dio uslužnih djelatnosti, a taksi dispečing sustav imamo već godinama. Izvan granica uopće ne prodajemo fiskalizaciju niti nam je to fokus. Da naglasim, u spornom ugovoru Udruga je preuzela upravo sve što sam nabrojao, od dispečinga, smartphone aplikacija, plaćanja karticama do fiskalizacije.

I mobilne aplikacije za građane i turiste?

Da. I mobilne aplikacije i digitalni centar i aplikacije za hotele. Zanimljivo je da nakon više od pola godine taksisti još nisu upoznati s onime što su kupili i što mogu koristiti. Sad je sezona, bilo bi unosno imati sve ove pogodnosti koje sam nabrojao. Kako taksistima tako i korisnicima usluga.

Spominjete sezonu, zar nije to trebalo uvesti prije sezone?

Trebalo je i je. sve je bilo spremno 1. svibnja. Međutim, od početka se pojavio otpor taksista jer jednostavno nisu znali što dobivaju. Obmanuti su fiskalizacijom kao da je ona jedino što dobivaju i zbog toga se nisu odazvali kad smo vršili ugradnju i držali edukaciju. Zašto tako misle, ne znam. Odgovor potražite u Udruženju. Da bi ovakav sustav zaživio nije dovoljan samo tablet i program na tabletu, centar je bitan. Mi ga nismo niti vidjeli iako je dispečerska aplikacija postavljena na server i spremna za rad.

Što očekujete damas na prezentaciji?

Očekujemo veliki interes i puno pitanja vezanih za sustav i pogodnosti koje dobivaju sa sustavom. Mislim da će biti iznenađeni kad vide što sve mogu korisiti. Rekao bih da će 95% taksista biti za novi sustav jer im donosi samo dobro – više posla, bolji rejting i kredibilitet pred korisnicima te lakše obavljanje svog posla. Postoji i onih 5% kojima odgovara da se ovakvo što ne uvede, a koje ne bih komentirao.

Zašto im ne odgovara?

Ne bih komentirao, ali mislim da red ne paše samo onima koji imaju materijalnu dobit od nereda. Ali nije na meni da se bavim tim stvarima, postoje institucije za to.

Spominje se kršenje zakona i nametanje sustava, što imate reći na te teze?

Zakon se ne krši. Kao što sam rekao, sporni fiskalni modul se ne mora koristiti. A što se tiče nametanja sustava, kako može nešto biti nametnuto što ste svojevoljno kupili te na isto se ugovorno obvezali? Ali opet kažem, većina taksista ne zna što stoji u ugovoru, vide samo fiskalizaciju i oko toga se diže buka. Samo je naša dobra volja što taj isti modul nećemo naplaćivati onima koji ga ne koriste jer je isti naručen od Udruge za što postoji i dokaz. Da vas podsjetim, tek nakon potpisivanja ugovora je donesena odluka Grada da dotični modul nije obvezan. I to je u redu. U dobrom poslovnom duhu mi ga nećemo naplaćivati. A što je s ostatkom sustava? Zakoni se mijenjaju, a mi svi se moramo prilagođavati. Ono što je bitno jest da ostane partnerski odnos i da se djeluje u najboljoj poslovnoj namjeri. Ponavljam, fiskalni modul se neće naplaćivati onima koji ga ne moraju koristiti niti ga moraju koristiti u našem programu ako ne žele. Mi smo svoju dobru poslovnu volju iskazali, na redu je Udruženje.

Ivica Granić

  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Ivica Granić
  • Objavljen: 17.07.2014 09:07
  • Posljednja izmjena: 17.07.2014 09:08

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.