Zagrebački ZET na rubu propasti, zbog Bandićevih dugovanja

"Bandić već godinu dana odbija svaki oblik komunikacije s vodstvom Holdinga i upravo će zbog ZET-a naša tvrtka prvi put godinu završiti u minusu," tvrde u Upravi.

Zagrebački ZET na rubu propasti, zbog Bandićevih dugovanja

           Da je zagrebački prijevoznik ZET upao u uistinu teško stanje, svjedoči pismo Uprave Zagrebačkog holdinga Milanu Bandiću. "Poštovani gospodine gradonačelniče, podružnica ZET trenutno uopće nema uvjete za nastavak poslovanja. Kako je život u metropoli nezamisliv bez javnog gradskog prijevoza, još jednom vas molimo da nam pomognete. Mogli bismo doživjeti potpunu financijsku blokadu zbog koje nećemo moći organizirati javni prijevoz u gradu," stoji u pismu.

No, upravo je Bandić odgovoran za ovakvo stanje u jednoj od najvažnijih zagrebačkih tvrtki, donosi Jutarnji list, i to kršenjem Ugovora o sufinanciranju putnika u javnom prijevozu, kojeg je s bivšim predsjednikom Uprave Zagrebačkog holdinga Slobodanom Ljubičićem Kikašom potpisao još 2006. godine.

Naime, Grad Zagreb prema tom je ugovoru dužan ZET-u isplaćivati razliku između ekonomske i umanjene cijene prijevoza, što iznosi gotovo milijardu kuna godišnje. Umjesto toga, Grad je isplaćivao 710 milijuna, dovevši ZET na rub propasti s dugom od 890 milijuna kuna.

Bandić je na prošlotjedne molbe Holdinga za pomoć odgovorio tek kako je "o stanju obavijestio nadležne pročelnike", što je Upravu Holdinga natjeralo da razmisle o tužbi protiv Grada. "Kad bi Bandić platio Holdingu samo dugovanje prema ZET-u, ZGH bi poslovao s dobitkom! Bandić već godinu dana odbija svaki oblik komunikacije s vodstvom Holdinga i upravo će zbog ZET-a naša tvrtka prvi put godinu završiti u minusu," tvrde u Upravi.

Da bi ZET sljedeću godinu završio na pozitivnoj nuli, Grad bi - temeljem ugovora - morao Holdingu platiti 970 milijuna kuna subvencija, 126 milijuna kapitalne pomoći i 20 milijuna kuna za otkup školskih autobusa i sedam vozila za prijevoz invalida.

Ako se ne ispoštuju ugovorne obveze, ZET bi mogao završiti zagušen štrajkovima, uz ukidanje pojedinih linija i prorjeđivanje postojećih. Usto bi se još jednom pokazalo kako je probleme vlasti najlakše 'prebiti' preko leđa građana. (PortalOko/Jutarnji list)
  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Gospari.hr
  • Objavljen: 25.11.2010 08:48
Šalji dalje:

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.