Dubrovnik

ZAVRŠILA 3. SJEDNICA GRADSKOG VIJEĆA: Jednoglasno prihvaćen proračun za 2015. godinu!

Završila je treća sjednica Gradskog vijeća na kojoj je jednoglasno izglasana najvažnija točka Dnevnog reda - proračun za 2015. godinu. Tijek sjednice u tekstualnom obliku možete pogledati na našem portalu.

ZAVRŠILA 3. SJEDNICA GRADSKOG VIJEĆA: Jednoglasno prihvaćen proračun za 2015. godinu!
 16:54:29 - Završila je treća sjednica Gradskog vijeća.

Dodatna točka - Isključivanje iz proračuna stavke isplate 10 i pol milijuna kuna za Lazarete - USVOJENO JEDNOGLASNO DA NEMA ISPLATE.

16:51:36 - Marko Potrebica -
U jednom trenutku mi se činilo da su Lazarete obnavljali svemirci, a onda se ukazao Vlahušić. Radujem se tematskoj sjednici o Lazaretima. Nove materijale sa zadovoljstvom iščekujemo. Jedini koji je odgovoran za obnovu Lazareta je Andro Vlahušić i nitko drugi.

16:49:35 - Pero Vićan -
Mjesec i jedan dan je točno prošlo kad sam ja s Frankovićem, Kristićem, Nikolićem specificirao pročelnici što će se dati u Lazaretima. Gospodine Vlahušiću Grad je ovdje bio investitor. Nitko na bijelom svijetu osim investitora ne može dati nikakav nalog ni projektantu ni nadzoru ni izvođaču ni podizvođaču. To je abeceda svih abeceda. 

16:47:14 - Ivo Gjaja -
Tko je ovdje lud!? Tko je taj koji odradi 10 i pol milijuna kuna poslova i sad izvisi. Ta sredstva je bolje vratiti banci nego izvođačima koji nisu obavili poslove. Suludo je. Imao sam namjeru diskutirati o nekim projektima koji se isto idu raditi bez dokumentacije. Mijenjaju se projekti suludo. Upozoravam da će od nekih projekata za građane nastati problemi zato što se ne radi po zakonu.

16:40:57 - Vlahušić -  
Ne smije biti plaćena niti jedna lipa koju nadzor ne potpiše da je realno nastala. Nema nikakvog plaćanja niti postoji ikakav račun u Gradu Dubrovniku da ništa nije plaćeno. Mi smo osigurali da su Art radionica Lazareti, DEŠA i Lero cijelo vrijeme radili. Svi radovi koji su napravljeni netko drugi ih je tražio, nismo mi jer to nije naš posao. Sklon sam da se angažiraju stručnjaci,jedna javna institucija koja će 'pročekirati' svaku stavku i mi ćemo to moći platiti. Što se tiče dostave dokumentacije. Nikad nije bio običaj da je dostavljamo vijećnicima, ali štogod se nalazi kod nas i sve što imamo dostavit ćemo u ured gospodina Frankovića da to pogleda. Apsolutno sve ćemo dostaviti. Projekt Lazareti je ključni projekt. Ne želim da iza toga postoji iti jedna sumnja da smo nešto platili kunu više nego što smo trebali. 

16:37:02 - Franković  
obavijestio kako će biti posebna tematska sjednica o Lazaretima.

Prijedlog zaključka o neprihvaćanju dodatnih troškova osiguranja predstave Elementarne čestice -dopunjena točka o  - JEDNOGLASNO USVOJENO.

16:30:13 - Olga Muratti -
Ne vidim da je itko od nas ovdje stručan da daje sigurnosne procjene. Vratimo se točki dnevnog reda i onome o čemu znamo.

16:27:07 - Sanja Putica -
Gospodine gradonačelniče ponavljam da je poruka uvijek bila pogotovo moja, da Grad stoji iza svih svojih kulturnih ustanova. Možda sam nespretno izgovorila uzimaju, ali jednostavno je nemoguće ovakvim načinom financiranja. Nadam se da će u dogledno vrijeme se pronaći način kako će utjecaj politike u kulturu biti manji. Nemamo čak ni natječaj na neka mjesta nego se uglavnom radi o imenovanjima koja su uglavnom politička. Svakako podržavamo rad naših ustanova.

16:24:36 - Andro Vlahušić -
  Putica ja vas molim, kažete da DLJI uzimaju 8 milijuna kuna. Kako će DLJI doživjeti kad im kažemo uzimaju nam naš novac!? Kultura jest i bit će srce i krvotok našeg Grada. Ružno izgleda kad kažete da kultura uzima novac iz proračuna. Trudimo se ovo završiti što je moguće prije.

16:22:31 - Sanja Putica -
Slažem se s vama da ne bi trebali izazivati vraga, ali ne možete odgovornost stavljati na Gradsko vijeće. Ovo GV nema nikakvu odgovornost u tom pogledu. Svima nam je na prvom mjestu da grad bude siguran. Slažem se s Vekarićem da se politika ne bi trebala miješati u kulturu, ali nažalost kultura niti Grada Dubrovnika i RH ne može bez politike. I same DLJI iz proračuna uzimaju osam milijuna kuna.

16:17:25 - Andro Vlahušić -
Rasprava o 'Elementarnim česticama' na sjednici nikome ne koristi. Jasno ću kazati. Mi smo sinoć dobili nagradu i šanszu da budemo EPK 2020. u teškoj utrci između pet gradova od kojih su neki favoriti ispali. Imao sam govor na predstavljanju za EPK od dvije minute na engleskom jeziku. 62 puta sam pročitao taj govor. Nitko mi se nije smio približiti dva dana. Molim vas da nakon gospođe Putice usvojimo zaključak kako sebi ne bi ugrozili kandidaturu za EPK. Nemojte zazivati vraga!

16:11:43 - Marko Potrebica Vekariću:
A što je to napravio naš župan Nikola Dobroslavić? Prema javnosti ništa. Kad je program bio u stvaranju, župan je bio obaviješten. Primjećeno je kako se planira izvoditi ova predstava i župan je nadležnom ministarstvu poslao jedan upit. Pitao je postoji li možda sigurnosna ugroza za Dubrovnik i o tome nije obavijestio nikoga. I dva mjeseca se ne događa ništa. MUP je napravio sigurnosnu procjenu i obavijestio DLJI i župana. Nakon što je sigurnosna procjena pokazala da postoje rizici, iz DLJI izlaze u javnost. Župan je tek tada komentirao djelo. Možete i sami provjeriti da je župan postupao baš kako treba. Neću pričati o vrijednosti književnih djela jer to nije moje područje. Pitam vas kako bi mi danas ovdje vodili raspravu da je navedeni autor govorio o Dubrovniku kao što je govorio o Islamu. Mi takvo djelo vjerojatno ne bi izvodili na Igrama. Ono što vrijeđa naše sugrađane,vrijeđa i nas. Je li potrebno zbog ambicija ili želje za osobnom promocijom  ugroziti Dubrovnik? U Dubrovačkoj Republici jedna ovakva predstava se ne bi nikad izvela.

16:07:32 - Nenad Vekarić -
Mislim kako bi bilo jako opasno da se politika počne miješati u kulturu. Bilo bi jako dobro da se prije nego što se kreće s takvim stvarima, dobro ih ispitati. Ne djelovati ishitreno. Nisam pobornik teze da je umjetnosti sve dozvoljeno. Mislim da mi svi prema Islamu griješimo. Pokušavamo nametnuti svoj obrazac kao da je on vrijedniji nego što su neki drugi vrijednosni sustavi. Nismo dovoljno tolerantni da prihvatimo te druge vrijednosne sustave. 

16:05:18 - Vlahinić -
Mislim da miješamo babe i žabe. Nije bitno osiguranje te predstave i koliko ono košta. Ako postoji realna opasnost od terorizma, to osiguranje ne može nitko platiti. Terorizam ne može zaustaviti nitko. Problem je u tome ako smo mi izazvali radikalni islamizam, onda osiguranje ne može platiti nitko. Ako tom predstavom budemo nečiji cilj ili meta to će trajati godinama.

16:00:15 - Ivan Viđen -
Poruka s ove naše sjednice mora biti da Grad stoji iza Ljetnih igara i podržava slobodu govora i umjetničku slobodu. Ovo nije ništa kontra Ljetnih igara jer one su institucija europskog ranga. 

15:56:02- Esad Čustović -
Pročitao sam ponešto na portalima o ovoj predstavi. Govorit ću samo u svoje ime.Ne osporavam pravo Festivalskom vijeću Ljetnih igara niti Ministarstvu kulture da donose programe, ali niti ni onim građanima koji žele pogledati predstavu. Osobno mislim kako se radi o predstavi koja nije u skladu i duhu Ljetnih igara. U jednoj sceni predstava graniči s pornografijom. Ova predstava nije se trebala naći na repertoaru. Točno je da predstava ne vrijeđa niti jednu religiju pa niti islam, ali istina je da M.H. je veliki islamofob,čovjek koji jednostavno mrzi islam iz dna duše. S aspekta sigurnosti mogu slobodno kazati da moji sugrađani Bošnjaci neće oko ove predstave praviti nikakve probleme. Ali prikazivanje predstave može implicirati određene sigurnosne rizike.
Osobno, bez obzira na koaliciju danas bih glasovao za prijedlog da se iz proračuna Grada ne isplaćuje za predstavu.Neka troškove snosi Ministarstvo kulture.

15:49:34 - Sanja Putica o tome zbog čega su tražili nadopunu dnevnog reda točkom o Ljetnim igrama:
  GV izražava iskrenu zabrinutost zbog skandala koji potresa hrvatsku javnost, a riječ je o predstavi Ivice Buljana 'Elementarne čestice'. MUP nakon izvršene procjene je utvrdio da bi izvođenje bilo rizično. Uprava Igara je odlučila skinuti tu predstavu, nakon sjednice Igara odlučeno je da će predstava ipak biti premijerno izvedena 21. srpnja u Kuparima.
Ne ulazeći u literarnu vrijednost djela, smatram kako ne možemo prihvatiti izjave pisca o islamu. Pitanje o odnosu slobode govora i terorizma jedno je od najkompleksnijih pitanja veće od nas samih i Dubrovnika. Dovoditi na Igre pisca je opasno. GV ne prihvaća sufinanciranje dodatne sigurnosti izvođenja predstave na Igrama.



15:47:55 PRORAČUN JEDNOGLASNO USVOJEN SA SVIM AMANDMANIMA!

15:44:14 Andro Vlahušić: 
Sjeli smo zajedno i dogovorili prijedloge amandmana. Grad Dubrovnik prihvaća povlaćenje amandmana i za Vrtlar skidamo 500 tisuća kuna i to prebacujemo na Vatrogasce. Vrtlar mora izvijestiti što će sa svojom imovinom. Slažemo se s time da se za sportsku ustanovu odvoji milijun i pol kuna te da pokažu slijed događaja kako će to riješiti. Moramo im dati načelnu suglasnost da imaju pravo na 30 milijuna kuna da naprave kapitalne projekte kao zaduženje za sve ono što treba sportašima. Svi su amandmani prihvaćeni i čine sastav proračuna.

15:43:17 Ljubo Nikolić:
povući ćemo amandman oko smanjenja vijećničkih naknada.

15:38:38 Pero Vićan: 
Od mnogih amandmana smo odustali i preformulirani su tako da samo ostajemo pri jednom amandmanu.

14:56:27 Pero Vićan:
Klub vijećnika DDS-a inzistira da se o svakom našem amandmanu glasuje. Kako ovako u kratkom vremenu gradonačelniče možete iznositi toliko neistina? Što se tiče gospodina Perića ne bi bilo fer spomenuti što si govorio kad sam ti ga predložio. Te druge stvari na koje aludiraš vrijeme će riješiti, sve dođe na svoje. Za groblje Dubac tu ste jedan od krivaca zašto se nije počelo graditi. Krenuli ste u proces izvaštenja, ali ne radite na svim pozicijama nego samo gdje to naložite. To čiji sam pravni zastupnik moja je stvar valjda ćete mi se i vi obratiti jednog dana.  

14:39:12 Vlahušić:
Gospodine Vićan je li hrabro pred pravosudnim tijelima šutjeti ili govoriti?

14:35:44 Raguž:
Nekima je draže da se donose vijenci Pred dvorom 1, a ne da nam je grad sređen. Sadašnja direktorica dobr ovodi Vrtlar i zaposlenike.



13:56:45 Pero Vićan:
Sve je već završeno i usuglašeno pa sam se dvoumio trebam li izaći za ovu govornicu. Ne znam od kuda početi. Po meni proračun nije strukturalno dobro postavljen i ne zaslužuje podršku. Moguće je samo popraviti proračun i potrebno je da doživi jednu katarzu. Svaki mogući trošak koji je identičan mora se nalaziti na jednoj poziciji. Ne može u proračunu biti situacija gdje kredit komunalno-trgovačka društava vraća netko drugi, tj građani grada, ali ima u ovom proračunu i dobrih stvari. Možda je gradonačelnik išao u cilju podržati proračun, a prije par dana zvučao je drugačije. On zapravo nema m*da povući proračun. Sama činjenica da svoje amandmane nismo usuglašavali ni s HDZ-om ni s listom Srđ je grad jako je  dobro. Bilo bi loše da su nam isti. Svaki amandman je dobar i poboljšava stanje kakvo je bilo. Dio koji se odnosi na medije, stav DDS-a je da gradonačelnik i Gradsko vijeće imaju potrebu i dužnost pomagati lokalne medije u maksimalnim mogućnostima, pa čak i na to pravo imaju oni 'sjeverno korejskog tipa'. Jedan od temeljnih nedostataka ovog proračuna je taj što nema roka kad će nešto biti završeno. Osim zadanih veličina i strukture mora imati datume početka i završetka, a mogu se rokovi probiti. Neke ceste imate u zadnja tri proračuna i to je ona katarza koja mu je potrebna. Moraju se znati subjekti i ljudi koji rade na nečemu, ali i rokovi. Potpuno je nelogično da Vrtlar dobije devet milijuna kuna, a Libertas 16 milijuna što je malo jer ima 390 zaposlenih. Ne trči Vrtlar kad se dogodi nesreća nego vatrogasci!

13:55:03 Vlahušić:
HNS neće u koaliciju s HDZ-om možete biti mirni ne zovemo vas kod nas idite svojim putem. To što se povremeno slažemo na dobrobit građana ove zemlje to je dobro. Nisam rekao da je HDZ elementarna nepogoda nego sam rekao ako se ne izglasa proračun za Ljetne igre da to može biti elementarna nepogoda. Ispričavam se onima koje je to moglo uvrijediti.

13:54:58 Marko Potrebica:
Jučer ste dali obećanje, rekli ste kako je HDZ elementarna nepogoda da uništava Ljetne igre, rekli ste da ćete se ispričati, a danas smo poželjni koalicijski partneri, a to nikad nećemo biti. 

13:45:06 Andro Vlahušić:
Vidite kako se s HDZ-om lako dogovoriti! Ovo je suradnja između Potrebice, Frankovića, Dujmovića i Vlahušića što ukazuje na dobru zajedničku komunikaciju. Svi amandmani su usuglašeni.

13:17:56 Marko Potrebica -
imali smo niz amandmana, preko 50-ak i nakon selekcije uvidjeli smo da je dio njih već u proračunu, a 23 ih je sad u prijedlogu s ukupnom vrijednosti malo više od devet milijuna kuna. Svi amandmani su usuglašeni s pročelnicima i gradonačelnikom. Financijski najzahtjevniji je nabava udžbenika u iznosu od oko tri milijna kuna jer želimo da Dubrovnik bude grad znanja i kad smo već tako bogati mora biti normalno da naša djeca dobiju udžbenike. Ostali amandmani kluba HDZ–HSS–HSP AS–HSLS.


13:01:39 Ljubo Nikolić
 - Prvi amandman je o dječjim vrtićima, drugi amandman - pokrivanje materijalnih troškova za djecu u vrtićima i treći amandman povećanje u iznosu od 60 tisuća kuna za zabavne sadržaje u vrtićima. Pojedine naše ideje su već od ranije uvršteni u prijedlog proračuna. Ostali amandmani KLGB Mara Kristića.

13:06:15 Vlahušić - prihvatili smo sve u cijelosti i dodali još 500 tisuća kuna za dječje vrtiće i svi ostali amandmani su uvršteni osim onog o vijećničkim naknadama. 

3. Prijedlog proračuna Grada Dubrovnika za 2015. s projekcijama za 2016.-2017.

11:45:14 Andro Vlahušić:
Deset godina sam aktivno u politici i ovo je prvi put da imamo ovako kvalitetne amandmane. Imamo ih peko pedeset i to je jedna potupuno nova dinamika u gradu. Jučer smo imali sastanak sa svima, radni skup, prvi put do sada, a on je bio kraj jedne duge priče koja traje tri mjeseca. Trajala je čak i prije izbora i to je dobar način komunikacije. O proračunu ću reći sljedeće: usvojili smo sve amandmane  s klubom vijećnika Srđ je Grad, a sa svojim koalicijskim partnerima smo sve uvrstili u proračun, amandmane HDZ smo također uvrstili, DDS-u smo neke amandmane prihvatili, a ostale možemo kroz rebalans jer ima dosta dobrih prijedloga. Brojni od ovih amandmana neće biti realizirani jer nećemo imati vremena,  moramo pronaći način inkorporirati ih.

U rujnu mjesecu pozvali smo sve građana i udruge da stave svoje prijedloge. Prijedlog proračuna je mjesec dana pitao građane, udruge i stranke što žele unutra i stavio ih. Kao gradonačelnik počeo sam se ponašati kao zlatna ribica! Osim onoga što je bilo u proračunu usvojili smo dvije bitne stavke - dječji vrtići od milijun i pol kuna i besplatni udžbenici u osnovnim školama za sve bez obzira na imovinsko stanje od dva milijuna i osamsto kuna. Sretstva za medije razdvojit ćemo financiranje medija prema pravilniku koje će donijeti Gradsko vijeće, a da gradonačelnik ne raspolaže niti s jednom kunom u tome. Bitno je da ista pravila igre vrijede za sve. Nitkome nije palo na pamet da predloži nešto za povećanje proračuna, a lako je raspoređivati novce. Mi smo prihode povećali za sto milijuna kuna. Kako je moguće povećati prihode bez kredita, smanjiti prireze, radikalno smanjiti komunalne doprinose to samo mogu oni znaju  zaraditi novac, a drugi ne znaju. Procedura je sljedeća - amandman koji prihvata gradonačelnik nema potrebe glasati, a koje ne prihvatam glasuje se. 

2. Odluka o raspodjeli viška prihoda prenesenih iz 2014. godine

11:43:33 - USVOJENA DRUGA

1. Prijedlog godišnjeg izvještaja o izvršenju proračuna za 2014. godinu

11:42:31 - PRIJEDLOG NIJE USVOJEN!

11:39:43 - Rasprava završena. Pavlović -
Jako mi je žao što ste moju želju za uspješnim radom uz poštivanje prisege shvatili kao uvredu. Ako je to uvreda javno se ispričavam. 

11:37:33 - Davor Mrša -
Da podsjetim 2013. se proračun predlagao na krivi i nezakoniti način.To mi izgleda već viđeno. Isti taj klub vijećnika u kojem danas sjedi Potrebica je glasovao za taj nezakoniti proračun. 

11:31:09 - Pero Vićan -
Gospođo Muratti zajednički je Dnevni red.Nitko vas nije molio da dignete ruku za ono čime se ne slažete. Koliko god mi ovdje raspravljali, ovaj dokumet iz najbliskije povijesti. Ovo su tek prvi koraci u izmjenjenom proračunu koji će se danas prihvatiti jer da toga nije ovaj proračun je fotokopija starog proračuna. 
U visini ostvarenja proračuna za prošlu godinu zaboravlja se spomenuti koliko je tu milijuna kredita. Prema tome nazovimo stvari pravim imenom. Svaka usporedba s bilo kojim gradom je dobra.  Mi smo u socijalnom programu zanemarili određene kategorije. Odlične je stipendiranje studenata, ali bilo bi dobro kad bi se pobrinuli da ne kreditiramo i ne stipendiramo studente za burzu rada.
Prije nekoliko godina imali ste crni asfalt s obje strane ulaska na Stradun. Otiđite i vidite što se napravilo na ulazu u Grad. Otiđite u Sokol kulu, Stonske zidine koje će vjerojatno za dvije godine moći same sebe obnavljati. Kažemo Lazareti, ali čime? Kreditom! Kreditom gospodo! Što se žičare tiče. Da smo bili odgovorno onda bi svi građani iznad čijih glava ide žičara. imali nadoknadu. Mislite li da je u zemljama EU moguće da vam netko zategne žičaru iznad glave!? Imali smo mi stvari u svojim rukama.
Kad uspoređujemo s drugim gradovima, usporedimo strukturu prihoda.

11:28:40 - Olga Muratti -
Mi sat i pol govorimo o nečemu što je gotova stvar. Hajdemo govoriti više o onome što nas čeka. Gospar Jadrušić i ja ćemo podržati izvješće, a što se tiče upozorenje gospara Pavlovića shvatila sam ga dobronamjerno i ispostavilo se da je on na kraju bio u pravu. 

11:26:26 - Mladen Gojun -
Prihvaćam izvješće i volio bih da se držimo teme prve točke.

11:25:05 - Ivo Gjaja -  
Podsjećam da je GV u prošlom sazivu donijelo Zaključak da se formira povjerenstvo s DPDS-om kako bi se našlo rješenje. Na sljedećoj sjednici moramo izmijeniti sastav Povjerenstva kako bi nastavili pregovore s DPDS-om.

11:22:55 - Blaž Pezo replicirao Matiji Čale Mratović -
Mislim da Čale Mratović nije dobro slušala Potrebicu. Ako je itko napravio cirkus oko proračuna je Vlahušić koji je iz vaše stranke. Njegovo ponašanje ga je dovelo na optuženičku klupu i zbog toga je i optužen. Vi ne poznajete demokraciju. Siguran sam da Vlahušić ne bi bio tako dobar gradonačelnik da pođe u Osijek. Odgovorni vijećnici su ovi koji tu sjede i koji su u zadnjih mjesec dana obišli sve pročelnike i odjele. Vidjeli smo što se može i ne može. Samo radimo svoj posao.

11:22:06 - Marinko Vlahinić aplicirao Matiji Čale Mratović -
Vi ste danas potrošili puno sapuna za oprati nešto što se oprati ne može.

11:16:30 - Ivan Viđen -
 Mislim da danas imamo prevažnu točku dnevnog reda i da smo ušli u raspravu koja nije potrebna. Ne mislim da je neprimjereno upozoravanje gospara Pavlovića. 

11:14:35 - Marko Potrebica -
Spin je kako je Dubrovnik najuspješniji grad, čini mi se kako živimo u drukčijem gradu. U međuvremenu zaboravljate da je gradonačelnik pravomoćno osuđen. (Vlahušić dobacuje). Zaboravljate da je protiv Vlahušića istraga pokrenuta. Gradonačelnik se javno hvalio da je izlobirao zakon o žičari. 

11:07:59 - Matija Čale Mratović -
Što se tiče proračuna jako ga je teško objasniti. Povećali smo oko 40 posto ukupni prihod. Najveći porast je bio u Upravnom odjelu za obrazovanje, šport i civilnu skrb i Upravnom odjelu za kulturu i baštinu.



11:01:05 - Esad Čustović
- Gradonačelnik je objasnio razloge zbog čega je proračun smanjen, Nisam se imao namjeru referirati ali ipak ću reći  nekoliko rečenica o DPDS-u i Excelsa nekretninama i neplaćanju koncesije.
Excelsa nekretnine u pet godina nisu platili niti jedne kune Gradu. Za to je kriva ova, ali i prethodna Vlada. Što se tiče DPDS-a, to društvo je ostvarilo 80 milijuna kuna. Nadam se da će ovo buduće povjerenstvo otopiti ove odnose i da će raditi u interesu građana Dubrovnika.



10:56:33 - Marko Potrebica -
 Zakon o zidinama možemo slobodno nazvati Vlahušićevim djetetom. Ugovor s DPDS-om je potpisao Vlahušić i branio ga. Pitanje koje se nameće je definiranje budućih odnosa s DPDS.om. Što se tiče druge prihodovne strane to je njegovo drugo dijete - zakon o žičarama. On je sam isticao kako će to donijeti prihod. Jedan je zakon pao na sudu, drugi je nepromjenjiv. Postavlja se pitanje je li Vlahušić sam napisao zakon da se ne može naplatiti koncesija. On je sam sudjelovao u tome, a danas piše Milanoviću i ministrima. Zamislite da su kojim slučajem ministar i premijer iz HDZ-a? Bi li to bila sprega javnog kapitala i politike?



10:49:27 - Ivo Gjaja -
Zamjeram gospodinu Pavloviću. Neprimjereno je prozivati vijećnike kako i na koji način će raditi. Doista sam bio osupnut s njegovom porukom. Osvrnuo bih se na izvršenje proračuna 2014. godine. Bio sam jedan od rijetkih koji je bio protiv takvog proračuna. Sve priče o dobrim namjerama padaju u vodu. Dobro je imati ambicije, ali moraju biti u skladu sa zakonom. Vlahušić je taj koji je tekst predložio, vijećnici ga prihvatili. I onda se posvadio s DPDS-om i nakon toga napravio rat i probleme. Niz projekata koji su se radili u 2014. su promašeni kao što je promašen projekt kružnog toka oko Minčete, biciklistička staza, slapovi na Ilijinoj glavici, igralište/boćalište se napravilo kako bi se slikalo i samo pokazalo. Ponavljam, priča o tome da se radi odgovorno, financijski i sve ovo što sam nabrojio pokazuje kako nije istina. I ona priča s kamenom i oblaganjem u Mokošici je nastavak priče trošenja novca naših građana. To nije odgovorno, niti u redu rasipati novac građana. Ovakvo izvješće ne mogu prihvatiti i mislim da svatko tko je odgovoran i racionalan kad proanalizira sve ne može dignuti ruku za ovakvo izvješće.



10:43:27 - Pero Vićan -
Pavloviću vrlo je neprimjereno da vi kao pročelnik podsjećate gradske vijećnike što im je dužnost i kakvu su prisegu dali. Ovo je ozbiljan incident koji se ubuduće ne bi trebao događati. Prozivke vijećnika su kao da smo ne u vrtiću nego u jaslicama. Gospodine gradonačelniče niste vi ništa pogriješili jer ako napravimo sinergiju ukupnog prihoda u Gradu Dubrovniku onda je on puno veći. Ovo me podsjeća kako jedni izvještaji govore jedno, a drugi drugo. Mi ovaj izvještaj nećemo podržati iako je to prošlo vrijeme. U ono u što ne sumnjamo je da je on učinjen zakonito i usuglašen nakon zadnjeg rebelansa. Međutim, ako otvorite neke stavke, određene pozicije troška su tako vješto razbacane, ne samo stavka o medijima nego i neke druge. Bruto plaće zaposlenika nalaze se razbacane po svim upravnim odjelima. Nije nezakonito, ali nije uobičajeno. Secirati ovdje neke stvari, a da ne govorim o kapitalnim pomoćima i donacijama, nema zaselka u općinama druge države gdje nisu dospjeli novci građana Dubrovnika. I sam sam suodgovoran, ali vjerujem bolje ikad, nego nikad da je to razdoblje iza nas. Vidjet ćemo hoćemo li pokušati ispraviti dio toga.


10:41:00 - Nikolić -
Izvješće o izvršenju proračuna je najdetaljniji i najiscrpniji. O samom sadržaju bi se moglo razgovarati,l ali bolje ne trošiti dragocjeno vrijeme. Mislim kako bi iduće stavke trebalo bolje objasniti - Stavka za medijsko praćenje, donacija trgovačkim društvima. Još jednom s ovog mjesta pozdravljam participativni način rada svih sudionika. 

10:39:24 - Mato Franković -
Da kojim slučajem vi niste potpisali aneks ugovora s DPDS-om prvih bi povjerovao vašim riječima. Prvi aneks ste potpisali vi, branili ste ispravnost. Drugi ste potpisali bez suklasnosti GV. Vi ste bili dio te priče koja je odlučila da će novac ostati DPDS-u. Drago mi je kako ste rekli da ste pogriješili. Dobro je priznati pogrešku. Možemo održati još jednu tematski sjednicu na temu DPDS-a.

10:34:50 Andro Vlahušić
- Nisam pogriješio u ničemu, a pogotovo ne u brojkama i planiranju plana. Prošle godine u proračun je uplaćeno 31, 32 milijuna kuna, a istovremeno je vlasništvo Grada Dubrovnika zaradilo 80 milijuna kuna. Tu razliku su građani uprihodovali, ali je dio prošao preko privatne udruge građane koja ima važeći ugovor, ali bez koncesije i kroz državni proračun. Jesam Andersen, ali nisam svemoguć!
Tražit ćemo novu tematsku sjednicu kako povećati prihode, a da niti jedan građanin ne daje ništa. Možemo imati 200 milijuna kuna više ako tako GV odluči. Kako je država potrošila novac neka odgovaraju ministri, a kako je DPDS potrošio novac to ćete vidjeti. 

10:32:06 - Mato Franković -
Odbor većinom glasova usvojio ovaj prijedlog za 2014. godinu.  462 milijuna kuna je bio izvorni izglasani proračun. Ne možemo biti do kraja zadovoljni ovakvim proračunom iako živimo u Gradu koji ima izvrstan proračun, ali je potrebno planirati na način da budemo realni. Vjerujem da nakon održanih izbora i novog odnosa da ćemo planirati 2015. proračun realno, kvalitetno i prema građanima i da više nećemo pogriješiti u budućnosti za 55 milijuna kuna. Mi nismo ispunili plan poslovanja za 2014. godinu jer je 55 kn manji od planiranog.



10:19:19 - Niko Pavlović - Držite se zakletve koju ste dali prilikom imenovanja u GV - komentirao je Pavlović na početku te nastavio:  Napravili smo usporedbu između planiranog i ostvarenog u 2014. i 2013. godini. Prihodi čine 95 posto plana, odnosno viši su 7,3 posto nego 2013. godine. Ukupan rezultat poslovanja je veći od devet milijuna. Prenesena sredstva se sastoje od tri grupe prihoda: namjenska sredstva EU fondova, namjenska sredstva komunalnog doprinosa i nenamjenska sredstva koja se mogu utrošiti u namjenu koju odredi GV. Iduća točka će biti raspored viška prenesenih sredstava iz prethodnog razdoblja. 
Ukupni prihodi i primici su bili znatno veći nego u prethodnoj godini. Povećanje je zabilježeno na svim prihodovnim razinama. Tekući višak prihoda je uložen u kupnju imovine i Grad Dubrovnik je jedan od rijetkih gradova u Hrvatskoj koji ima ovakve rezultate.



Dnevni red dopunjen dvjema točkama

10:17:15 - Marko Potrebica je zatražio dopunu za sredstva za Ljetne igre koje je uskratila županija, a Ivan Viđen da se iz proračun isključi stavka isplate 10 i pol milijuna kuna za Lazarete dok se vijećnici ne upoznaju s tom tematikom. Točke su uvrštene.

10:16:15 - Mato Franković -  Nisam htio stavljati viječnička pitanja zbog važnosti točke o proračunu.

10:11:16 - Otvorena rasprava. 

10:09:14 - Počela je 3. sjednica Gradskog vijeća. U tijeku prozivka vijećnika.

MNj/AČ
Andro Vlahušić Marija Njavro
Andro Vlahušić Marija Njavro
DDS_Vićan_Lepeš Matić Marija Njavro
Vijeće glasovanje Aida Čakić
Vijeće glasovanje Aida Čakić
Marko Potrebica A.Č.
HDZ A.Č.
Esad Čustović Aida Čakić
Vijeće glasovanje Aida Čakić
Ivo Gjaja Aida Čakić
Matija Čale Mratović Aida Čakić
Andro Vlahušić Aida Čakić
Pero Vićan Aida Čakić
Ljubo Nikolić Aida Čakić
Zajedno za Grad A.Č.
Mato Franković Aida Čakić
Niko Pavlović Aida Čakić
Gradonačelnik zamjenica Aida Čakić
Ivan Viđen Aida Čakić
Marko Potrebica A.Č.
  • Autor: Gospari.hr
  • Foto: Marija Njavro
  • Objavljen: 30.05.2015 08:57
  • Posljednja izmjena: 30.05.2015 09:58

Nema komentara

Komentiraj članak

Potrebna je prijava kako biste komentirali.